-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Møller Bil Oslo Vest:
Salgs- og Markedssjef Audi
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Her er Ferraris første FUV
Ferrari følger i fotsporene til andre sportsbilprodusenter som Porsche, Lamborghini og Aston Martin og lanserer sin høyreiste Purosangue i 2021.
Navnet betyr Fullblods, og det er neppe noen tvil om at så blir tilfelle når Ferrari lanserer sin Purosangue FUV (Ferrari Utility Vehicle).
Ifølge AutoExpress som var til stede ved avdukingen av nye Roma, skal Purosangue dele plattform med nettopp denne.
Arkitekturen skal benyttes for flere modeller med frontmotor og bakhjulsdrift, men den er også klargjort for firehjulsdrift som blir standard i Purosangue.
Ifølge samme kilde vil Ferrari trolig utstyre FUV-en med en ladbar hybrid drivlinje, og de forteller at plattformen er kompatibel med V6, V8 og V12 motorer.
De mener det er lite sannsynlig at den høyreiste bilen blir Ferraris neste V12, men at en slik drivlinje heller vil finne veien til erstatningen for LaFerrari som skal på markedet i løpet av et par år.
AutoExpress siterer markedssjef Enrico Galliere som hinter at neste hypercar neppe blir en med nesten 1000 hestekrefter som SF-90, men at den i stedet skal fokusere på maksimal kjørbarhet gjennom lav vekt og aerodynamikk.
Dermed kan den bli en konkurrent til McLaren Senna og Aston Martins Valkyrie – sistnevnte med avansert hybridteknologi hentet fra Formel 1.
Ferrari skal fortsette utviklingen av sin 6,5-liters V12 uten pustehjelp, men vil neppe kombinere denne med batteriteknologi.
– For å være ærlig vil det å elektrifisere en V12 gi en stor og tung bil, så elektrifisering bør heller benyttes i kombinasjon med mindre motorer, sier Gallieri som også konstaterte at Ferrari ikke har konkrete planer om en ren elbil i nærmeste fremtid.
Ferrari skal være V12 og V8 og, i fremtiden, V6 som kan kombineres med elektrifisering.
PS!
Ferrari går til sak mot en italiensk stiftelse som arbeider for å fjerne doping fra sportsmiljøet. Purosangue er navnet. Ferraris argument er at stiftelsen ikke har brukt navnet aktivt nok mens stiftelsens advokater (som jobber på pro-bono-basis) vil nok klare å gi dette et snev av David mot Goliath. 5. mars kommer saken opp.