-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Møller Bil Oslo Vest:
Salgs- og Markedssjef Audi
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
169 ble Gingo blir Panda
Fiat vakte oppsikt på siste Geneve-utstilling. Ikke minst med sin nye småbil, frem til da kjent under prosjektnummeret 169. Der ble den døpt Gingo. Nå viser det seg at den skal hete Panda. Renault har visstnok protestert.
Det er vel heller sannsynlig at da Renault forsiktig antydet at kanskje Fiat ville være så snill, så fant Torino ut at Panda som merkenavn hadde en enorm verdi (fremdeles – i sin siste måned – blant Italias ti-på-topp) og at det faktisk var en god idé å følge opp de 4.5 millioner Pandaer som har vært produsert i stedet for å betale ekstra for å innføre et nytt merkenavn.
Undersøkelser i Italia viser også at Panda er gjenkjent av 90% av de spurte, mens andre, svært velkjente, ikke scorer mer enn ca. 40%. Panda har gjort en glimrende jobb i disse 20 årene, akkurat som Golf er den en designtriumf signert Giugiaro og Italdesign, men i motsetning til Golf har den ikke vokst seg større, fetere og slappere i disse årene.
Den 5. september bygges den siste Pandaen – det er fremdeles et made-in-Italy produkt – og samtidig er Gingo/Panda på vei ned samlebåndet på Fiat-fabrikken i Polen. For Polen er bilen ekstra spennende. Fabrikken skal rekruttere 500 nye arbeidere der i høst for å møte de nye produksjonsvolumkravene. Derfra skal bilen eksporteres til hele Europa – det skulle ikke forundre om den også kom til Norge med tiden (Citroen C2 har en kjempejobb, ikke bare skal den selge, den skal også åpne markedet for moderne A-segmentbiler). Men den blir utvilsomt en stor faktor på hjemmemarkedet også. Polen er Sentral-Europas største bilmarked og der er Fiat markedsleder.