-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Bilia Norge AS:
Salgssjef, Volvo Hamar
-
Harald A. Møller AS:
Produktsjef Digital Aftersales
-
Gromstad Bil & Båt:
Daglig leder
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Lotus tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere / Personlig serviceteknikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder verksted
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Harald A. Møller AS:
Produktspesialist support
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
RN Nordic:
Regionsjef – Renault, Alpine & Dacia
-
Møller Bil Ensjø:
Mekaniker/tekniker
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Werksta Norge:
Teknisk leder
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
HTS Packline AS:
Senior salgsrådgiver
-
Bilia Norge AS:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Bertel O. Steen Asker & Bærum:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
Autoria Bil AS avdeling Ski:
Bilselger
-
Martiniussens Bilservice AS:
Teknisk kontrollør - Fredrikstad
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Fiat for Brasil
Fiat viser hvor viktig Sør-Amerika er for dem ved å lansere enda en ny, spennende bil i Brasil. Mobi heter den.
En moderne A-segmentbil med kompakte mål og en vekt på bare 900 kg, er sånt som gjør at jeg smiler fornøyd.
Denne gang er det altså Fiat som finner frem feel-good følelsen hos meg. Det eneste skåret i gleden er at kan ting tyde på at bilen forblir en kun-for-Latin-Amerika modell.
Sist de viste en ny Brasil-konstruksjon, pickupen Toro, var det jo klart at den skulle gjøres klar for store deler av resten av kloden også. Det er ikke like klart her.
Nye markeder
Vi må dessverre slå fast at det er andre markeder enn Europa som er av interesse for de globale produsentene – vi opplevde det nylig da Renault introduserte sin Kwid for det indiske markedet på Delhi-utstillingen i fjor.
Akkurat som Kwid har designerne lånt mengder av crossover design-språket for den nye Mobi.
Det gjør at noe som egentlig kunne endt som en liten boks (357 x 163 x 155 cm) virkelig har fått en skikkelig visuell tyngde – selv når den er fotografert på det magreste 13-tommers hjulsettet som er tilgjengelig for denne.
Praktisk
Oppskriften er bybil, - den ser robust ut, se på Range Rover-type panseret eller det svarte glasset i bakdøren – og den har plass til inntil fem personer og med store, vide døråpninger slik at det lett å komme seg inn og ut.
Fleksible bakseterygger og en egen Cargo Box – separat og transportabel pakkeavdeling i bagasjerommet – tyder på at også her har man tenkt praktisk.
Bybil
1-liters motor – og det finnes ikke alternativer – forteller om lavt forbruk og ikke akkurat motorveiprioritet.
Dessuten virker Live On opplegget smart. Der du ikke kobler telefonen til bilen, men bilen til telefonen, slik at det er telefonen din som fungerer som multimedia-enheten når du er der og kjører.
Sa jeg Live On? Her har Fiat gitt oss muligheter for feiltasting. For bilen finnes nemlig i seks forskjellige utstyrsnivåer, hvorav en heter Like On. Alle seks er Easy, Easy On, Like, Like On, Way og Way on.
Litt bedre enn andre utstyrsversjonsnavn jeg kunne tenke på.