-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Bilia Norge AS:
Salgssjef, Volvo Hamar
-
Harald A. Møller AS:
Produktsjef Digital Aftersales
-
Gromstad Bil & Båt:
Daglig leder
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Lotus tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere / Personlig serviceteknikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder verksted
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Harald A. Møller AS:
Produktspesialist support
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
RN Nordic:
Regionsjef – Renault, Alpine & Dacia
-
Møller Bil Ensjø:
Mekaniker/tekniker
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Werksta Norge:
Teknisk leder
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
HTS Packline AS:
Senior salgsrådgiver
-
Bilia Norge AS:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Bertel O. Steen Asker & Bærum:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
Autoria Bil AS avdeling Ski:
Bilselger
-
Martiniussens Bilservice AS:
Teknisk kontrollør - Fredrikstad
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Fiat for Maseratister
Er det noen som har peiling på hvor mange spesialutgaver Fiat har gjort av sin 500-modell? Den ferskeste er en Maserati Edition.
Vi har hatt en rekke Abarth-utgaver av Fiat 500, og vi har hatt flere som har vært knyttet opp mot Ferrari. I hvert fall i navnet.
Nå blander de inne det andre sportsvognmerket sitt også: Maserati. Abarth 695 Maserati Edition er det fulle og hele navnet på denne.
Siden det er en bil i begrenset opplag skulle man kanskje tro at opplaget ble 695, men nei da – det stopper på 499 biler. 695-tallet er den klassiske betegnelsen som ble brukt på en rekke av de Abarth- (og Giannini-) trimmede utgavene av den opprinnelige 500.
Men her har vi da en oppjazzet utgave av 500 Convertible, utstyrt med 185 hesters turboutgaven av 1,4 literen, koblet opp mot Abarths Competizione girkasse.
At bilen kommer i sin egen spesielle farge er helt naturlig. Denne er dyp rød og av en eller annen grunn oppkalt etter Pontevecchio i Firenze. Pontevecchio Bordeaux låter vel egentlig litt forvirrende, men Pontevecchio Chianti er kanskje ikke like fornemt?
Bilen har med seg en rekke av de detaljene som også er lagt inn i andre Abarth-utgaver. Et eget lydbilde, for eksempel, eksosanlegget er utviklet spesielt for å imponere over 3000 omdreininger.
Interiøret har det du venter av skinn og kullfiberplater, og denne gangen er det Neptun-gaffelen til Maserati som går igjen både inne og ute.
Bilen debuterte på Piazza della Loggia i Brescia samtidig med at årets Mille Miglia parade fant sted. Utvilsomt et sted der man fant mange i den potensielle kundegruppen. Samtidig åpnet man en internettside som faktisk gir noen svar på spørsmålet i toppen.
www.abarthspecialties.com forteller at det har vært seks spesial-Abarthutgaver av Fiat 500, og denne, Maserati Edition er den syvende.
Den minner også om at de 180 hestene i denne (og i Tributo Ferrari-modellen) holder til 225 km/t og at 5,4 sekunder til de magiske 100 slett ikke er det maksimale denne bilen kan leveres med.
Assetto Corse har ikke bare enda ti hestekrefter mer, den veier også 180 kg mindre. Definitivt en bombe.