-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Lifestyle for massene
Fisker viser mer av sitt neste prosjekt
Noen tusen nordmenn har bestilt Fiskers store SUV, Ocean. Nå forteller han litt mer om sitt neste prosjekt, Pear.
Den kompakte crossoveren skal på markedet i 2024, og Fisker har lovet at vi skal få se den i løpet av inneværende år. Med en antydet startpris på 29.900 dollar er dette en modell som skal appellere til massene.
Pear er betegnelsen som brukes på prosjektet – et akronym for «Personal Electric Automotive Revolution». Fisker er ikke kjent for beskjedenhet når han omtaler sine planer.
Holder fremdriftsplanen
Da han nylig presenterte resultatene for fjoråret fortalte han han fremdriften for Pear går som planlagt og at en kjørbar prototyp var klar i desember.
Ifølge selskapet hadde de 5600 reservasjoner på nykommeren ved utgangen av februar, og de forventer at toppmodellen av Pear får en rekkevidde på «godt over 300 miles» (483 km). De nevnte også at bilen får en revolusjonerende arkitektur med betydelig færre komponenter enn vanlig.
Mellomstor
Selskapet viste også nye skisser av bilen som får en lengde på 450 cm og dermed blir litt kortere enn populære modeller som VW ID.4 (458 cm) og Hyundai Ioniq 5 (463 cm), men på nivå med BMW iX1 (450 cm) og litt lengre enn Mercedes EQA (446 cm) og Volvo XC40 (444 cm).
Blant designelementer viser skissene at Pear får en sammenhengende lysstripe rundt bakvinduet og solceller på taket. Fronten har mye til felles med storebror Ocean.
Mens Ocean bygges av Magna Steyr i Østerrike er produksjonen av Pear overlatt til Foxconn, det taiwanske selskapet som er mest kjent for produksjon av Apples iPhones. Bilen skal bygges ved en tidligere GM-fabrikk i Ohio som Foxconn har overtatt fra Lordstown Motors.