-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Ny C-Max – ingen ekstremist
Neste generasjon Ford C-Max er avslørt under testing. Den blir ikke like ekstrem som vi ble forespeilet. Men noen av egenskapene er overført fra konseptbilen.
På vårens Genève-utstilling møtte vi et lekkert blikkfang hos Ford. Med betegnelse Iosis Max Concept, bar det bud om en kommende MAV. I tilfelle du lurer, står det for Multi Activity Vehicle, som vel blir til FAB (FlerAktivitesBil) på norsk.
Iosis Max viste lekre linjer, men mest av alt imponerte den med glupe dørløsninger, både på sidene og bak. En fraværende B-stolpe gjorde i tillegg adkomsten til de indre gemakker meget bekvem.
Tonet ned
Nå som vi får tilgang til de første spionbilder, ser vi at skyvedørene fortsatt er på plass. Men selv om det er vanskelig å avsløre med sikkerhet, er med stor sannsynlighet også B-stolpene tilbake for å sikre en solid konstruksjon som kommer velberget gjennom tøffe kollisjonstester.
Hvorvidt bakdøra får en like smart og plasseffektiv utforming som på konseptbilen, er vanskelig å avgjøre fra disse bildene. Men det kan se ut som den er mer konvensjonelt utformet.
Produksjonsbilen blir vesentlig større enn konseptbilen, kanskje til og med stor nok for en tredje seterad som dagens C-Max mangler. Men dessverre blir utseendet langt mer konvensjonelt, slik tilfellet ofte er når et prosjekt går fra konsept til produksjonsklar bil.
Paris 2010
Ifølge våre kilder skal neste C-Max debutere på Paris-utstillingen høsten 2010.
Vi serverer også noen bilder av en nærmest umaskert Fiesta sedan som klargjøres for det amerikanske markedet. Denne er tilpasset amerikansk smak, mens vi i Norge fortrekker Fiesta som 5-dørs kombikupé.
LES HVA VI SKREV ETTER FØRSTE TUR MED NY FIESTA