-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Ny Focus ST - endelig
Nå har endelig Ford sluppet informasjon og de første bilder av sin nye Focus ST som skal debutere på Geneve-utstillingen. Gammelt nytt for BilNorges lesere som kunne se bilder og video av denne for over tre måneder siden.
Bilen som Ford nå slipper bilder av er identisk med bilen vi knipset i Brüssel tidlig i november. Den er lakkert i klar oransje lakk og har heldigvis beholdt de samme, lekre detaljene. Siden vi støtte på bilen i Belgia har Ford bestemt seg for hvilke seter de skal benytte, noe som trolig ble avgjort timer før vi var ute med vårt kamera.
Den sportslige utgaven av den kompakte familiebilen er basert på 3-dørsutgaven. Den får stilige detaljer og aerodynamiske hjelpemidler som en dyp frontspoiler med store luftinntak og integrerte tåkelykter. Skjermbuene er fremhevet og mellom akslene løper et skjørt på hver side. Bakstussen preges av en høyt montert spoiler, dype fangere og doble, forkrommede eksosrør.
220 hester
Når bilen kommer på markedet mot slutten av 2005 er den utstyrt med en 5-sylindret 2,5-liters motor med rundt 220 hester kombinert med en 6-trinns manuell gearkasse. Modellen skal fylle gapet mellom nye Fiesta ST og Mondeo ST220, en modell som ga oss brede smilerynker da vi prøvekjørte den.
- Vi skapte Focus ST etter de samme prinsippene som Fiesta ST, sier Jost Capito – ansvarlig for Ford Team RS som har bygget bilen på rekordtid. – Den er en fantastisk allrounder med sterke sportslige tilbøyeligheter kombinert med full familieappell.
- Den er morsom å kjøre på motorvei. Den er morsom å kjøre på svingete småveier. Og testførerne våre smiler fra øre til øre når de kaster den gjennom svingene på Nordsløyfa. Focus ST bør appellere til alle som er glad i biler og bilkjøring, avslutter belgieren med ansvar for Fords sportslige modeller og deres rallysatsning. En ekte entusiast som elsker jobben sin.