-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Bilia Norge AS:
Salgssjef, Volvo Hamar
-
Harald A. Møller AS:
Produktsjef Digital Aftersales
-
Gromstad Bil & Båt:
Daglig leder
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Lotus tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere / Personlig serviceteknikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder verksted
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Harald A. Møller AS:
Produktspesialist support
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
RN Nordic:
Regionsjef – Renault, Alpine & Dacia
-
Møller Bil Ensjø:
Mekaniker/tekniker
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Werksta Norge:
Teknisk leder
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
HTS Packline AS:
Senior salgsrådgiver
-
Bilia Norge AS:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Bertel O. Steen Asker & Bærum:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
Autoria Bil AS avdeling Ski:
Bilselger
-
Martiniussens Bilservice AS:
Teknisk kontrollør - Fredrikstad
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
GranCabrio Folgore:

Maserati går åpent og elektrisk
Halvannet år etter lanseringen av nye GranTurismo er Maserati nå klar med den åpne utgaven. Også den blir elektrisk.
Dermed er vel Maserati først ut med elektrisk cabriolet i det øvre luksussjiktet hvis ikke jeg tar feil. Det meste er felles med GranTurismo som var merkets første elbil, men ikke bare elektrisk – den tilbys også med treliters V6 twin-turbo om du foretrekker det.
Her snakker vi klassiske linjer i moderne innpakning med langt panser, en kompakt hekk samt fete skjermbuer med god plass til 20-tommere foran og 21-tommere bak som standard hjulutrustning.
To + to
GranCabrio er som GranTurismo utstyrt med fire seter, men de bakre er kun egnet for barn og kortvokste på korte turen.
Maserati har valgt den klassiske løsningen med stofftak, og dette åpnes på 14 sekunder og lukkes på 16 i hastigheter på inntil 50 km/t om du overraskes av en regnskur.
For å maksimere sesongen er bilen utstyrt med dyser som kan blåse varmluft på nakkepartiet, og du får selvsagt en vindavviser for å dempe turbulensen i høyere hastigheter. På dashbordet sitter tre skjermer – en for instrumentene, en for infotainment og en tredje for styring av klimaanlegget.
Inspirasjon fra Formel E
Maserati benytter elmotorer og silikon-karbid invertere som er utviklet for Formel E hvor de deltar med eget team.
GranCabrio Folgore har tre motorer, en foran og to bak, hver med en effekt på 300 kW (408 hk). I sum gir det bilen over 1200 hk, men i praksis begrenser inverterne effekten til 760 hestekrefter. Det holder likevel til en toppfart på 299 km/t og null til hundre på 2,8.
Den T-formede batteripakken har brutto kapasitet på 92,5 kWt (netto 83,0 kWt) som skal gi en rekkevidde på inntil 50 mil med moderat bruk av gasspedalen. 800-volts teknologi lar lade fra 20 til 80 prosent på 18 minutter under optimale forhold.