-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Autoco Bærum AS:
Tekniker / Bilmekaniker
-
Karosseriforum AS:
Daglig leder
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Møller Bil Drotningsvik:
Bilmekaniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Lotus tekniker
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Møller Bil Ensjø:
Mekaniker/tekniker
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Werksta Norge:
Teknisk leder
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Bruktbilkjøp utløser mye krangling
To av ti bruktbilkjøpere har opplevd uenighet etter handelen, viser ny undersøkelse.

Bare 15 prosent av dem som har opplevd konflikt sier partene kom til enighet raskt. 20 prosent oppgir at de måtte true med advokat eller trengte juridisk hjelp for å ordne opp. 16 prosent har følt seg truet av bilselger.
Det går frem av en ny, landsdekkende undersøkelse YouGov har gjort på oppdrag for forsikringsselskapet If.
– Vi ser dessverre en del ganger at konfliktnivået etter en bruktbilhandel kan bli høyt, og at det er nødvendig å bruke rettshjelpsdekningen på bilforsikringen for å få juridisk bistand, sier kommunikasjonssjef Sigmund Clementz i If.
Å forhaste seg ved kjøpet, kan bety å kjøpe katta i sekken:
– Mitt råd til bruktbilkjøpere er å få undersøkt bilen grundig ved kjøp og bruke en standardisert kjøpskontrakt. Og så er det selvfølgelig lov å se an bilselger. Aner du ugler i mosen, kan det kanskje være lurt å følge magefølelsen, sier produktspesialist Kenneth Havrevoll i If.
Han mener det er vesentlig å få et overblikk over bilens historikk, altså hvordan den har fulgt servicen, vært til EU-kontroller og om den har hatt skader. Tidligere eiere er også viktig.
– En del synes nok det er vanskelig å finne ut av historikken til bilen. Vi vet imidlertid gjennom en tjeneste for bilhistorikk vi har på nettet, If Bilhjelpen, at når det er enkelt å titte den forrige eieren i kortene, gir det ekstra trygghet for kjøperen, sier Havrevoll.
Han oppfordrer alle til å sjekke serviceheftet og spørre ut eier grundig om skader.