-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger
-
Mazda Motor Norge:
Servicemarkedsspesialist
-
Møller Bil Skadesenter Langhus:
Takserer
-
Møller Bil Haugesund:
PKK-kontrollør
-
Møller Bil Skadesenter Langhus:
Bilskadereparatør og billakkerer
-
Møller Bil Skadesenter Bergen:
Bilskadereparatør, bilmekaniker, billakkerer
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Norwegian Mobility Group AS:
Produktsjef
-
Toyota Haugesund AS:
Verkstedsleder
-
Birger N. Haug Oslo:
Nybilselger
-
Toyota Bilia AS:
Salgssjef
-
Continental Dekk Norge AS:
Key Account Manager
-
Mitt dekkhotell Røa AS:
Kundemottaker
-
Bertel O. Steen Innlandet AS, Lillehammer:
Bilmekaniker
-
Bolest AS:
Servicetekniker
-
Team Verksted AS:
Lakkerer
-
Møller Bil Fellesfunksjoner bruktbil, avd Oslo:
Innkjøper
-
Automateriell AS:
Servicetekniker i Oslo - Oslo Nord og Østfold
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Daglig leder
-
RSA BIL Oslo:
Selger nybil BYD
-
Birger N. Haug AS:
Teamleder mekanisk verksted
-
Billakkspesialisten AS:
Salgsrepresentant / Tekniker
-
Gundersen Bilservice A/S:
Biloppretter/ Billakkerer
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Proffmarked
-
Møller Bil Skadesenter Jessheim:
Bilskadereparatør
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef - Ryen
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger - Fornebu
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger - Ryen
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilskadereparatør
-
Porsche Center Gardermoen:
Servicerådgiver
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
INTAKT Bilskade:
Billakkerer
-
INTAKT Bilskade:
Bilskadereparatør
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker/Tekniker
-
Bertel O. Steen Telemark:
Plassjef
-
Birger N. Haug AS:
Nybilselger - Asker og Bærum
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Polestar
-
Bilskadesenteret Telemark AS:
Billakkerer
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
N-merke påkrevd utaskjærs
Skal du kjøre bil i utlandet, må du huske å merke den med N-merket bak før du passerer grensen. Det er krav om at biler skal ha nasjonalmerke bak.
![N-merke påkrevd utaskjærs](https://image.bilnorge.no/624864.webp?imageId=624864&width=960&height=690&format=jpg)
- Merkingen gjelder alle kjøretøyer og er for at myndighetene i det enkelte land lettere skal kunne se hvilken nasjonalitet kjøretøyet har, sier fungerende trafikksjef Sigurd Olav Olsen i Statens vegvesen.
Det finnes regler for hvordan merket skal se ut: Merket skal være ellipseformet, ha hvit bunn og sort bokstav. Det skal ikke kombineres med det norske flagget og heller ikke festes slik at det kan forveksles med kjennemerket eller hindre leseligheten til kjennemerket.
Nasjonsmerket skal være minst 17,5 cm bredt og 11,5 cm høyt. Bokstavens høyde skal være minst 8 cm.
Det er opp til hvert enkelt land å fastsette reaksjonsformer ovenfor bilister som ikke har nasjonalitetsmerke på kjøretøyet.
Gjennom Wien-konvensjonen er alle førere i EU og EØS-land er forpliktet til å ha nasjonalitetsmerke på kjøretøyet når de kjører utenfor sitt hjemlands grenser.
PS! På P-plassen utenfor våre kontorer står det sikkert 100 biler parkert på dagtid. Tror du det vrimlet av N-merker? Et kvarters leting ga en GB- og en N-merket bil som resultat.