-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Ford Equator – den neste Maverick
Tiden begynner å bli moden for utskifting av Ford Maverick, og konseptet Equator viser retningen.
Ford Maverick går under navnet Escape i USA og en del andre land, og er en Sports Utility Vehicle (SUV) av det mindre slaget, i alle fall i amerikansk målestokk. Her til lands kan den fås med 2,3-liters rekkefirer eller 3-liters V6 under panseret. Begge er bensinmotorer.
Den nye Ford Equator Concept viser hva vi kan forvente av neste generasjon Maverick/Escape, og den har en 3.0 V6 Duratec motor. Firehjulsdriftsystemet er utstyrt med computerstyrt clutch, og sekstrinns gearkassen kan styres elektronisk med knapper på rattet. Vanligvis er Equator forhjulsdrevet, men opptil 99% av momentet kan overføres til bakhjulene om nødvendig.
Hjulopphenget er kjent fra Maverick, en McPherson-type forstilling med spiralfjærer og anti-roll stag, og multilink hjuloppheng bak. Dimensjonene er 442,4 x 178,0 x 179,8 cm (lengde x bredde x høyde). Akselavstanden er som på Maverick, 262 cm.
Equator Concept er utviklet ved Fords Lio Ho Design Technology Center i Taipei, Taiwan. Det er lagt vekt på sportslighet, og designer Paul Gibson sier konseptet er certainly a lot more track than it is truck.