-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Møller Bil Oslo Vest:
Salgs- og Markedssjef Audi
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Ford følger trenden
Det er halvannet år siden Ford viste sin Vignale Concept i Paris. Til sommeren kommer bilen på markedet, og mye av konseptbilen er beholdt. Men dessverre ikke navnet.
Det var Peugeot som startet trenden med å sette avtakbart ståltak på en kompakt volumselger. Jo da, jeg vet at Mercedes var tidligere ute med SLK, men den hører ikke hjemme i kategorien volumselgere. Jeg vet også at det ble bygget biler med slike løsninger før jeg ble født, men hvor mange husker dem?
Det ser uansett ut til at formelen er en suksess, for nå tilbyr snart alle merker en slik løsning på minst en av sine volumselgere. Volvo C70 har vi allerede kjørt i bladet BIL, og snart får Volkswagen sin Eos og Opel sin Astra Twin Top på markedet. Fra før har Opel sin Tigra med tilsvarende løsning.
Ingen Vignale
Vi er litt skuffet over at Ford bruker en så kjedelig betegnelse som Focus Coupé-Cabriolet på sin modell. Focus Vignale klinger da mye bedre. Spesielt når de lar en gammel samarbeidspartner, italienske Pinifarina stå for produksjonen som startet i midten av 2006.
I vinterhalvåret får du en praktisk coupé med et bagasjerom på 500 liter. Hvor mye taket spiser når du kjører åpent, forteller ikke Ford oss, men de presiserer at bilen er en ekte fireseter. Og at taket kjøres opp og ned elektrisk i løpet av sekunder.
Stor familie
Tre motorer står på programmet. De som sverger til bensin kan velge mellom en 1,6-liters 100-hester eller en 2,0 som yter 145 hk. De som liker lukten av diesel har kun ett alternativ – en moderne 2,0-liters Duratorq som gir 136 hester til framhjulene. Vi loves fulle detaljer nærmere lanseringen.
Focus Coupè-Cabriolet blir sjette medlem i den populære Focus-familien som fra før innbefatter 3- og 5-dørs combi-coupè, sedan, stasjonsvogn og den noe høyere C-Max. I fjor ble det solgt 442.000 Focus i Europa, fra samlebånd i Tyskland, Spania og Russland. Rundt 20.000 regner Ford med at årsproduksjonen av CC-utgaven vil utgjøre.