-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Kuga er priset og klar
Vi har møtt Ford Kuga på flere messer gjennom det siste året, men modellen som står i Genève er for første gang en ferdig produksjonsutgave.
Luksusproblem
I slutten av mai kommer Kuga til landet, og Ford Motor Norge frykter den vil gi dem et stort problem – å forsyne markedet med nok biler.
Les også: Kuga, nesten klar
En norsk kvote på 1000 biler regner importøren som alt for beskjedent, og de trykker nå hardt på Ford Europa for å skaffe flere biler.
- Med de tilbakemeldinger vi har fått på bilen, er det ingen tvil om at vi kommer til å selge alle vi får tak i, sier informasjonssjef Anne Sønsteby.
Det er for øvrig god stemning hos Ford om dagen. Etter februar er Mondeo Norges mest solgte bilmodell, og på registreringsstatistikken fra OFV innehar Ford en tredjeplass bak Toyota og Volkswagen.
En motor, to nivåer
Kuga kommer i første omgang med en 2,0 TDCi-motor med 136 hk og et dreiemoment på 320 Nm ved 2000 omdreininger.
6-trinns manuell gearkasse er standard og foreløpig eneste alternativ. Bilen skal tilbys i utstyrnivåene Trend og Titanium, og prisene er som følger:
Trend – kr 367.900
Titanium – kr 387.900
Tøffe konkurrenter
Selv anser Ford at VW Tiguan og Toyota RAV4 blir de argeste konkurrentene, og har følgende kommentar med hensyn til prising:
- Våre prisanalyser viser at Kuga ligger på nivå med Tiguan (innstegspris på kr 368.000, red. anm) og om lag 5.000 kroner over RAV4. Men i forhold til RAV4 tar Kuga dette igjen på utstyr, hevder Sønsteby.
Kugas fysiske mål er 444 x 184 x 171 cm over en akselavstand på 269 cm. Den er dermed ganske lik Tiguan og vesentlig lenger enn RAV4. Med en egenvekt på 1613 kg inkludert fører, har Kuga en lastekapasitet på 517 kg.
Du skal få mer informasjon når vi har prøvekjørt bilen om noen uker.