-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Møller Bil Oslo Vest:
Salgs- og Markedssjef Audi
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Titanium X – to spreke Mondeo
Ford Mondeo får to nye motorer i den spreke enden av skalaen, begge i en ny serie kalt Titanium X.
3-liters V6-motoren er overbevisende sterk, den drar jevnt gjennom registeret. Null til hundre går unna på 7,9 sekunder. Forbikjøringer går lekende lett, og med Mondeos gode chassis og understell takler den svingete og dårlig vei godt.
Hjulopphenget er sportslig, og 17-tommers aluminiumsfelger er standard. På testbilene satt det 18-tommers hjul som nok stjeler noe av komforten. Støynivået fra hjul og vei var godt merkbart.
Den nye turbodieselen på 2,2 liter passer mye bedre for norske avgifter. For i underkant av 400.000 kroner får man en sterk men gjerrig motor som passer meget godt til Mondeo. Den drar godt fra rundt 1800 o/min og oppover, men blir litt bråkete under sterk akselerasjon. Akselerasjonen til hundre er unnagjort på 8,7 sekunder.
Begge motorene kommer med 6-trinns manuell gearkasse, og automatkasse er merkelig nok ikke tilgjengelig for noen av de. I Norge vil man ikke ta inn 3-liters V6-motoren som Titanium X, men som Ghia X. Den får da en pris rundt 515.000-520.000 kroner avhengig av karosseriversjon. I denne prisklassen er det trangt om plassen, selv om Mondeo har god plass i forhold til en del konkurrenter.
Priser:
- Ford Mondeo Titanium X 2.2 TDCi kombikupé: kr 394.900
- Ford Mondeo Titanium X 2.2 TDCi stasjonsvogn: kr 399.900
- Ford Mondeo Ghia 2.2 TDCi sedan: kr 363.300
- Ford Mondeo Ghia 2.2 TDCi kombikupé: kr 366.300
- Ford Mondeo Ghia 2.2 TDCi stasjonsvogn: kr 371.300
- Ford Mondeo Ghia X 3.0 V6 sedan: kr 513.700
- Ford Mondeo Ghia X 3.0 V6 kombikupé: kr 516.700
- Ford Mondeo Ghia X 3.0 V6 stasjonsvogn: kr 521.700