-
Gromstad Bil & Båt:
Daglig leder
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Lotus tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere / Personlig serviceteknikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder verksted
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Harald A. Møller AS:
Produktspesialist support
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
RN Nordic:
Regionsjef – Renault, Alpine & Dacia
-
Møller Bil Ensjø:
Mekaniker/tekniker
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Werksta Norge:
Teknisk leder
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
HTS Packline AS:
Senior salgsrådgiver
-
Bilia Norge AS:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Bertel O. Steen Asker & Bærum:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
Autoria Bil AS avdeling Ski:
Bilselger
-
Martiniussens Bilservice AS:
Teknisk kontrollør - Fredrikstad
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer

Utenfor allfarvei
Mustang Cross heter Rally
Nå har Ford også gjort den obligatoriske øvelsen med å jekke opp en kjent modell og kline på noe plast for å få den til å se tøff ut. Men i stedet for å kalle den Mustang Cross, kaller de den Mustang Rally.
Hvem var det egentlig som begynte med dette tøvet?
Heve bilen ytterligere femten centimeter, utstyre den med noe som ser ut som skliplater under, legge på masse stygg cladding, spesielt rundt hjulbuene for virkelig å fremheve grove dekk.
Vel bekomme – plutselig har du en tøff off-roader, selv om du aldri kommer til å se antydninger av en eneste offroad i hele ditt liv.
Og enda mer kontraproduktivt: alle vet at et lavt tyngdepunkt er bra for veldig meget – ikke minst for stabilitet. Vis meg en motorsykkelprodusent som hever tyngdepunktet på en gatesykkel med vilje, og jeg skal vise deg en motorsykkelprodusent som ikke har lenge igjen.
Tenker jeg tilbake har Volkswagen vært en av pioneren i denne sportsgrenen, og dem kan jeg nesten tilgi for de fløt en stund på en nyhets- og trend-bølge med sine forskjellige Cross-utgaver. Men dette var 20 år siden.
Trendy da, ikke nå.
Nå som til og med erkekonservative Porsche og Lamborghini og andre elementer fra overklassen begynner med disse grepene, er det i ferd med å bli fullstendig latterlig.
Og der kommer hjælpemeg Ford også, med den ene modellen deres som slett ikke heter noe med Ford, men bare Mustang Mach-E.
De skal kanskje henge den nye modellen på den ferske rekken de har av genuint sportslige innslag. Ford Mustang GT3 og GT 4 for eksempel, eller deres Dakar-innslag basert på Ford Ranger.
Og i disse dager har de jo fortalt om sitt nye tekniske kompaniskap med en drikk som visstnok dominerer Formel 1.
Red Bull Mustang Mach E Rally anyone?
Bra slektskap med andre ord, men foreløpig har ikke Ford sluppet en eneste detalj som gjør at man kan se på den nye Mustang Mach-E Rally som noe med sportsambisjoner.
Bilen ble trillet ut på en stormfull, virkelig seriøst stormfull, Goodwood sist helg (lørdagen ble faktisk avlyst!) og formidlet ikke annet enn at den hadde gjennomgått en grei liten visuell oppdatering.
Men det ble bekreftet at dette – hva det nå er det er – skal i produksjon og at ordrebøkene åpner til høsten.
Fest-talen lød som følger, holdt av Darren Palmer, VP med ansvar for elbiler hos Ford Model e. Slik lød den: «Mustang Mach-E hentet friheten og moroa fra Mustang og gjorde det hele fritt for utslipp. Nå, med Mustang Mach-E Rally gir vi våre kunder muligheten til å flytte seg fra asfalten og utenom de oppkjørte rutene».
Hvis de mener alvor regner jeg med at batteriene er enda bedre beskyttet på undersiden og at drivlinjefolkene har sørget for bedre batterikjøling. Dersom noen virkelig begynner å prøve seg i bushen kan det bli en større påkjenning enn null til hundre ti ganger etter hverandre.
Jo – det glemte jeg nesten, den har jo fått enda tøffere hjul!