-
Gromstad Bil & Båt:
Daglig leder
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Lotus tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere / Personlig serviceteknikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder verksted
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Harald A. Møller AS:
Produktspesialist support
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
RN Nordic:
Regionsjef – Renault, Alpine & Dacia
-
Møller Bil Ensjø:
Mekaniker/tekniker
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Werksta Norge:
Teknisk leder
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
HTS Packline AS:
Senior salgsrådgiver
-
Bilia Norge AS:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Bertel O. Steen Asker & Bærum:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
Autoria Bil AS avdeling Ski:
Bilselger
-
Martiniussens Bilservice AS:
Teknisk kontrollør - Fredrikstad
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer

Fords neste BEV:
Nærmere enn vi trodde
Det er ikke noe nytt at Ford skal bygge europeiske biler basert på Volkswagens MEB-plattform. Nytt er det derimot at den første skal komme allerede første halvår. Mars sier de heteste tipsene.
Det er åpenbart at Ford er inne i en runde med kontrollerte lekkasjer nå.
Stadig flere av selskapets toppfolk kommer med klare antydninger om at noe er i gjære, og dette ‘noe’ er en bil som kan få et solid elbilvolum for Ford etter at luften har gått litt ut av Mach-E.
Først hadde vi Peter Zillig, marketingsjefen i Europa, som postet en skikkelig teaser på Linkedin, der vi i hvert fall fikk se den nye lys-signaturen i fronten og der han beskriver det nye designspråket: «Adventurous Spirit».
Ifølge Zillig skal den knytte kontakten tettere med «kunder som sier de vet vi er amerikanske, men som ikke føler at vi er amerikanske».
Noe som selvfølgelig etterlater flere spørsmål enn svar.
Så dukket Martin Sander opp på Linkedin (se under). Han er sjef for Model E divisjonen hos Ford, og under et arrangement på designsenteret i Köln nylig ble han fotografert mens han løftet lakenet fra det ene hjørnet på en ny bil, med ordene:
– 2023 kan ikke komme fort nok. Det er da vi skal avduke vår første elektriske personbil fra Köln.
Og jommen fikk vi ikke en halv bekreftelse her hjemme også. Under et intervju med Per Gunnar Berg, administrerende direktør i Ford Motor Norge – om noe helt annet – sa han «ganske snart» da jeg spurte om når den neste elbilen skulle dukke opp.
Og han sa slett ikke nei da jeg spurte om vi snakket allerede første halvår.
Ford har vært utrolig flinke til å holde lanserings-tidspunktet godt skjult. Vi kan vel regne med en kompakt SUV-stil bil og Amerika-antydningen kan vel godt bety innslag fra både Bronco og F-150.
Med det vi vet om Fords elbiler fremover blir vel den nye posisjonert over den kommende Kuga EV og under den kommende Sports Crossover som Autoblog sier vil bli ganske lik ID.5. Regn med prestasjoner som en ID.4.
Den siste Fiesta triller ut fra Köln i juli. De nye elbilene skal ta opp produksjonsplassen der.
