-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Kia med selvstendig design
Det som imponerer litt med Kias konseptbiler er at de klarer å holde sitt eget uttrykk. I stylingstudioene sitter Kia-folket oppå Hyundai-kollegaene sine, men det skal bli bedre nå.
ACV kalte de produktet, Advanced Concept Van, van i amerikansk betydning, for her skulle fire personer i luksus-stoler, og et par i et nå-og-da-baksete kunne fraktes i komfort. Stor og sikkert ikke helt lett, nøyer den seg med 1,8 liters bensinmotoren, så der blir den nok litt Multipla: enorm space og ikke noe pace.
Det ble sagt at bilen var tegnet i Irvine, hvilket i så fall var svært godt gjort for denne bilen hadde flere Kia-gener enn Hyundai-ditto. Dette er et rent Hyundai-studio, med en og annen dedikert Kia-arbeider som forsvinner helt i trengselen. Riktignok skal Kia nå bygge sitt eget studio der, men det er fremdeles en stund frem til det. Kia og Hyundai har fremdeles felles design-sjef, J.S. Park heter han, og når de nå skal bygge et nytt europeisk designstudio i Eschborn, Tyskland, blir det også felles for Kia og Hyundai. Derfor er det masse applaus til de som greier å holde design-særpregene adskilt.
Dersom noen spør meg vil jeg si at dette var et av de bedre konseptene på årets Frankfurt.