-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Opels Combo blir en hel familie
Nå har Opel vist de første detaljene av sin nye varebil Combo. De forteller også at et halvt år etter at den blir vist i Frankfurt i september vil det komme en personbilvariant med det festlige navnet Combo Combi, og neste høst kommer MPV-utgaven av den. Den skal hete Combo Tour.
Det skulle ikke forundre meg om Combo var markedslederen i denne delen av varebilsegmentet. Siden den ble introdusert i 1993 er det solgt ca. 270.000 utgaver av den. Riktignok har det etterhånden dukket opp ganske mange konkurrenter, noen av dem har også vært svært raske til å sette inn passasjerseter slik Opel nå planlegger.
Men først er det altså den rene varebilen. Legger du ned passasjersetet blir lasteflaten 2,7 meter lang, og selve kassen har et volum på 3.200 liter. Størst i klassen sier Opel.
Dørløsningene gir mulighet for inntil to skyvedører på hver sin side. Gjennom disse kan man laste maksimalt 810 kg, dessuten kan den dra en tilhengervekt på 1200 kg.
Fører og passasjer møter et noe annet miljø enn tidligere. Designet sørger for en større romfølelse som jommen er reell nok på grunn av taket som fortsetter i en naturlig bue fra frontruten – resultatet blir adskillig større høyde fra toppen av hodet og til det smeller. Dessuten behøver ikke føreren bruke hodet sitt så meget i denne bilen. Den skal kunne utstyres med fullt navigasjonssystem og med tilgang til GMs europeiske utgave av OnStar systemet, som sørger for alt fra hotellbestillinger og trafikkinformasjoner til å sende sykebilen når du har kjørt av veien.
To dieselmotorer, 65 og 75 hester eller en 87 hesters svært nøysom (7,8 liter/10mil) bensinmotor står til rådighet. Både motor og gearkassetilbud vil nok også utvides etterhånden som det kommer flere utgaver av den nye Combo-generasjonen.