Seat Tango
Tango bakfra
Tango bakfra
Seat Tango
Tango interiør
Tango interiør
Seat Tango
Tango forfra
Tango forfra

Seat frister med Tango for to

Seat har fristet oss med elegante linjer før. Sist var det spennende Salsa de bød på. I Frankfurt byr de opp til Tango for to.

Publisert

Interiøret er utført i aluminium og skinn med store, godt synlige instrumentklokker. Bak setene er lagringsrommene dekket med vanntett skinn av ypperste kvalitet. Moderne lykter er utformet som smykker på det kompakte karosseriet, både xenonlysene foran og baklyktene hvor alle funksjoner er integrert i en enhet bygget opp av lysimiterende dioder. Baklys, bremselys og blinklys justerer automatisk intensitet og tilpasser seg forholdene til det tilstedeværende lyset. En diskret hekkspoiler og et spesialutformet eksosrør gjør stjerten elegant og spesiell.

Tango har lånt sin rørformete karosseristruktur fra Seats rallybiler. Det samme gjelder hjulopphenget som har medstyrende bakhjul. Setene er fastmontert til bilens understell og kan ikke flyttes. Men for å tilfredsstille de forekjellige føreres kjørestil, kan i stedet pedaler og ratt justeres. De viktigste instrumentene tilpasser seg justeringen.

Seat Tango er ingen stor bil. Den har en lengde på 3,68m mens den måler 1,71m i bredden og rager 1,18m i høyden. Den er utstyrt med en 1,8-liters motor som yter 180hk ved 5600 omdreininger og skal greie 0-100 km/t på 7 sekunder. Tangos potensielle toppfart er 235 km/t. Sikkert fort nok til at du får tørket luggen i en fei.

Powered by Labrador CMS