-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Forsmak på nye stasjonsvogner fra Peugeot
Peugeot 307 har blitt godt mottatt etter noen måneder på det norske markedet. Men den norske importøren må fortsatt vente en stund på stasjonsvognen som sikkert også blir en suksess her til lands. I Frankfurt viser Peugeot en forløper med betegnelsen 307 SW.
307 SW
Det du først legger merke til på 307 SW er det store panorama glasstaket som dekker et areal på hele 1,33m2. Det fortsetter som en naturlig forlengelse av den store frontruten og gir en følelse av plass og rommelighet for de ombordværende.
Setene bak er justerbare på en rekke måter, og alle tre sitteplasser kan individuelt flyttes forover og bakover samtidig som de har en nedfellbar rygg. De kan også tas ut av bilen enkeltvis eller alle samtidig for å gjøre bilen ideell for det du ønsker å frakte av passasjerer og gods på hver enkelt tur.
307 SW har en akselavstand som er 10cm lenger enn på 307, og karosseriet er 11cm lenger og 2cm høyere enn på sedanen for å gi rikelig med plass og komfort i kabinen. Bilen er utstyrt med takrails lakkert i en matt finish.
206 SW
206 SW har mange felles trekk med den større modellen basert på 307. Den indikerer hvordan en stasjonsvogn basert på den populære småbilen 206 ville kunne ta seg ut. Imidlertid ønsker Peugeot å fremstille 206 SW som et mer sportslig alternativ og har derfor utstyrt konseptbilen med sportsskjørt foran og bak, lettmetallfelger med 17-tommers dekk, aluminium takrails og bensindeksel med GT-look.
Men samtidig som bilen skal ha en sporty fremtoning skal den også være praktisk, noe for eksempel bakluken bærer preg av, med et vindu som kan åpnes separat for enkel innlasting av mindre gjenstander.
Motoren i konseptbilen understreker den sportslige. Under panseret finner du en 2-liters firesylindret motor med 16-ventilers teknikk. Den yter 180 hester. Inni bilen finner du sportsseter fremme, og baksetene har også god støtte og kan legges ned i forholdet 1/3 – 2/3.
206 SW har en lengde på 4,03 meter, en bredde på 1,67 og en høyde på 1,43. Det betyr at den er 20cm lenger enn en ordinær 206.
Det gikk cirka et halvt år mellom konseptbilen Promethee og 307, noe som skulle antyde at 307 stasjonsvogn lanseres neste vår, muligens på Geneve-utstillingen. Interessant bli det å se om det da også dukker opp en 206 stasjonsvogn.