-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Funster av Speedster
Mens Opel roter med Frosker, og bygger Frogster, gjør Steinmetz det fornuftige, og mekker en egen Speedster-utgave som de selvfølgelig kaller Funster. Der gikk Opel glipp av et godt navn.
For det første syntes den jo godt. Gulfargen var nesten selvlysende. For det andre hjelper det med større luftinntak, snorkler og spoilere. Utseendet, som riktignok fremdeles var umiskjennelig Speedster, fortalte sitt.
For under panseret ga nå den to-liters Ecotec motoren 220 hestekrefter. En liten turbo måtte til, men den sørger så også for å løfte dreiemomentet til hele 280 Nm. Siden vekten nesten ikke er endret betyr dette at en bil som allerede flytter seg, flytter seg enda litt. Trimmingsveteranen har selvfølgelig sørget for passende forsterkninger av clutch, gearkasse og drivaksler, samtidig som kjølekapasiteten er øket.
Utenfra ser man at den bruker Steinmetz Competition felger, størrelse 17 eller 18 tommer, men hva man ikke ser er at de er festet til en ny opphengning som er justerbar i høyden. Høye hastigheter på bane eller motorvei, og bilen senkes. Normal trafikk og bilen har normal høyde og normal fjæringsvei. Steinmetz-folkene forteller at dette systemet er utviklet mens de kjørte prøver på Nürburgring. Underforstått: holder det der, holder det overalt.
Alle som ser denne bilen utenfra vil se at dette er noe spesielt. Den nye store grillen og flippere foran som sørger for økt marktrykk, de store luftinntakene bak med ekstra radiator og intercooler, sørger for å fortelle om det. Men for at også du, som har kjøpt den, skal ha følelsen av noe spesielt er også hele interiøret gjort om. Svart skinn overalt, nye børstede aluminiumsdetaljer, mens detaljer på dashbordet, sømmer og andre småting, tar opp gulfargen fra eksteriøret. P 389 heter fargen, det kunne jo ellers vært et alternativt navn på modellen.