-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Karmann klar med ny kabrio
Karmann, den tyske karosserifabrikken som de fleste av dere vel fremdeles kjenner som produsenten av Karmann Ghia karosseriene på de luftkjølte Folkevognene, fyller 100 år i år. Det gjør de med Stor utstilling hjemme i Osnabrück, nydelig bok, og nytt karosserikonsept til Frankfurt.
For to år siden viste de et ståltak som lot seg folde sammen i flere seksjoner før det ble felt ned i bagasjerommet. I år kombineres et fremre stofftak med en bakre glass/stålkuppel som også forsvinner eller kommer på plass ved hjelp at et trykk på knappen.
Men med moderne tekstiler i stedet for stål på den flate delen av taket, oppnår man enda flere fordeler påstår Karmann: Først og fremst bedre plass i bagasjerommet – det blir jo ofte helt fylt av de stive stål-enhetene. Dernest bedre sikt skrått bakover, bedre plass i skulderhøyde med taket på plass, og friere hender for designerne når de skal formgi hekken fordi de ikke i samme grad behøver å bygge den rundt hardtop'ens form. Ulemper man kan tenke seg, som støyproblemer for eksempel, påstår Karmann ikke finnes.
Nå har den prototypen som Karmann skal vise i Frankfurt også en annen spesialitet. Fjæringen er såpass aktiv at bilen kan løftes 65 mm når underlaget blir virkelig dårlig. Samtidig kommer spesielle aluminiumsprofiler ut av støtfangeren for å beskytte de nedre deler av karosseriet mot stensprut og kontakt med stubber og fjell. Ideell for hyttetyver, høres det ut som.