-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Toyota Bilia AS:
Key Account Manager
-
Quipd AS:
Teknikere
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Ling Ran, rett fra Kina
Det er ganske herlig, selv om det er litt trist, at det fremdeles finnes rariteter på seriøse bilutstillinger som den i Frankfurt. Der møtte vi for eksempel Ling Ran, Individual Automobile Designer.
Ling Ran, sto det på kortet, Individual Automobile Designer. Som bevis hadde han denne modellen, ca. 30 cm lang. Utskåret av tre fortalte hans kone og assistent, selv kunne han ikke et ord tysk eller engelsk.
Det er da man ikke har hjerte til å spørre om hvorfor.
Men forklaringen kom: Han ønsket å demonstrere sine to innovative modeller (han hadde en med en slags fastmontert tilhenger også) på IAA for å søke etter internasjonale partnere som kan bringe designet ut til folket. Det er hans dypeste ønske å samarbeide med personer som har store kunnskaper om fremtiden.
Dette har han drevet med siden 1996, forteller fruen, og en liste de dro frem fortalte at siden den gang har han designet:
- Super Bullet Racing Car
- Auto-Converting Racing Car
- Air Auto-Inlet Car
- Mini Multi-Function Off Road Vehicle
- A-Shaped Racing Car
- Assemblage Racing Car
Hva slags Racing Car dette var fikk jeg ikke spurt om (jeg tror det var en Auto-Secure System racing Car), men Beijing-baserte Ling Ran hilste med at A pure-hearted Chinese clinging young inventor who is committed to automobile design and innovation is looking forward to your kind assistance. Da var det plutselig ikke så moro å stå i luksusmatkøen hos SAAB og se nattklubb-opptrinnene borte hos Opel, mens folk sto i kø for å få preget et USA-bilskilt hos Chevrolet. Det er liksom litt forskjellige grader av entusiasme her.