-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Ny Fiesta: Årets viktigste for Ford
Når Ford lanserer sin nye Fiesta på årets Frankfurt-utstilling er det en svært viktig begivenhet for konsernet. For Fiesta er blant de mest solgte modellene til den blå ovalen.
Tidsriktig design
Karosseriet er moderne og viser familielikhet med Focus og nye Mondeo. Store lykter og den ovale Ford-grillen preger fronten på nye Fiesta. Bak har den fått høye baklys slik at den er lett å få øye på i mørket eller i snødrev på norske vinterveier.
Fords designsjef for småbiler, Jeremy Main, har i stor grad hatt unge foreldre i tankene ved utformingen av Fiestas interiør. Hør bare her:
- Større bakdører og rommeligere baksete gjør det lett å montere selv de største barneseter.
- Barnevogner er som regel en årsak til at småbarnsforeldre velger stasjonsvogn. Ford har lagt vekt på å konstruere et bagasjerom som ikke bare er stort på papiret, men som er praktisk utformet slik at du enkelt får inn en sammenleggbar vogn.
- Og skal du på langtur er det plass til to store kofferter i bagasjerommet uten at du trenger å legge ned hele eller deler av baksetet.
- Dersom du har vært på IKEA og shoppet flate møbelpakker lover Ford at du får grei plass til disse når du legger ned Fiestas bakseter. Men, sier de, monteringen må du fortsatt stå for selv.
Sikkerheten er selvsagt også viktig når Ford lanserer sin nye småbil. Det intelligente sikkerhetssystemet som benyttes i Mondeo er også tatt i bruk i Fiesta. Det innebærer blant annet totrinns kollisjonsputer med en avansert føler i fronten av bilen. Fire kollisjonsputer er standard og karosseriet har fått dobbelt så høy bøyningsstivhet og 40 prosent høyere vridningsstivhet enn forgjengeren.
Mange varianter
Tre utstyrsnivåer (Ambiente, Trend og Ghia) samt fire motoralternativer tilbys i nye Fiesta, en dieselvariant og tre bensindrevne. Dieselen har betegnelsen Duratorq TDCi og har et slagvolum på 1399cc og 68hester (160 Nm ved 1750 o/min). Bensinmotorene heter Duratec og har slagvolum på 1,3 liter, 1,4 liter og 1,6 liter. Den minste yter 68hk, den mellomste 80 og den største 100hk. Snittforbruket på dieselvarianten er oppgitt til 4,5 liter/100km mens bensinmotorene har et snittforbruk på mellom 5,8 og 6,6 liter pr 100km.
Fiesta kommer til Norge som 5-dørs utgave tidlig 2002 og er den første i en helt nye serie småbiler som Ford skal lansere i løpet av det neste halvannet år. Det er ikke mulig å lykkes som ett av de toneangivende bilmerkene i Europa uten å få orden på småbilsatsningen, sier styreformann i Ford Europa, David Thursfield. La oss håpe de lykkes med Fiesta i samme grad som de har gjort med Mondeo.