-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Rudolph er ikke rød på nesen
Dette er en bil jeg har hatt lyst til å fortelle dere om lenge, og nå bruker jeg Frankfurt-utstillingen som unnskyldning, for der sto den. Nærmere en Porsche 550 RSK fra et tidlig 50-tall, men med dagens spesifikasjoner, kommer du ikke. I hvert fall ikke for under 60.000 DM.
Sannsynligvis holder det godt med grunnutrustningen. En solid ramme og plast-karosseri montert på stålrør etter god gammeldags Touring Superleggera oppskrift, gir en lettvektoppskrift. Oppi dette her er de to setene plassert ganske langt forover, fordi en A4-motor er plassert nord-sør mellom bakhodet ditt og bakakselen. En fem-trinns kasse fra A4-modellen er føyet til. I denne formen veier det hele 810 kg, dermed burde de 130 hestene kunne holde for de fleste.
Men herrene bak Perfect-Roadster GmbH lar seg ikke stanse der. For det første tilbys det en rekke andre Audi-varianter for dem som vil ha litt flere krefter, men dersom du virkelig ønsker noe som går flatt og fort tilbys for eksempel en Subaru-sekser på over 200 hk. (Rudolph er Hot i Hekken). Ikke veier det mer, men samtidig senker du tyngdepunktet med (skulle jeg tro) godt over 15 cm. Dersom du tror at et ikke betyr noe, så bare prøv selv!
På den annen side, dersom du virkelig ønsker deg en Porsche RSK 550 følelse kan den også utstyres med en fabrikkny VW Boble motor, med et solid Okrasa-type trimmingssett. Bak denne bilen finner vi nemlig de samme som lager den mest perfekte VW Karmann Ghia replica på denne siden av Atlanterhavet, så det er klart de har kontroll på boksermotorer.
Bare så du ikke tar feil: dette er ingen kit-car. Høyverdig konstruksjonsarbeide fra bunnen av. En opphengning og styring som det lukter fullblods av, til gjengjeld går du glipp av elektriske speil og oppvarmede seter. Nøktern, nesten spartansk utstyrt – vekten er fienden – men helt klart noe som er særdeles tilfredsstillende både å eie og kjøre.
På ønskelisten min, over biler som skal bekjøres – og det er utrolig hvor mange av disse ønskene som går i oppfyllelse – står denne bilen nå på plass nr. 4.