-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Subaru minnes sine røtter
Selvsagt må også Subaru mimre litt i disse retro-tider. Og ettersom de fleste forsøker å overgå hverandre med kraftige motorer og spenstige konsepter i Frankfurt, er det artig å ta en titt på lille HM-01 fra Subaru.
Retningsvisere?
Ikke la deg lure av det som ser ut som gode, gammeldagse retningsvisere montert på A-stolpen. I dette tilfellet er det små videokameraer som erstatter de utvendige speilene.
HM-01 er bygget på plattformen til den framhjulsdrevne Pleo microbilen Subaru selger på hjemmebane. En 658cc rekkefirer driver forhjulene via en trinnløs CVT automatkasse. Men HM-01 kan i kjent Subaru-stil skilte med 4-hjulsdrift. Bakhjulene drives av en 42 Volts elektromotor. Synkroniseringen disse i mellom styres elektrisk. Det finnes ingen plasskrevende, mekanisk kobling.
En microprocessor sjekker grepet for hvert enkelt hjul og sørger via kabler for å fordele kreftene mellom for- og bakhjul. Når bilen kjøres på et høyt gear blir momentet i bakhjulene brukt til å lade opp batteriene til elektromotoren.
Den lille Subaruens vitale mål er 3,425m (L) x 1,425m (B) x 1,475m (H). Akselavstanden er på 2,31m, noe som gjør at den praktisk talt har et hjul i hvert hjørne. Bensinmotoren fremme yter 46hk (34kW) og har et dreiemoment på 58Nm mens den elektriske bak byr på 5kW og 144Nm.