-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Zender med Nummer 8
Det er moro med folk som lager noe helt annet, og så lager de en bil for å vise frem det andre. Rinspeed på Geneve-utstillingene er et eksempel. Zender i Frankfurt er et annet. I år var han her med Opus 8.
Zender er en betydelig underleverandør til bilindustrien. De har fabrikker i Belgia, Spania, Italia og Polen i tillegg til sine tyske. Dessuten leverer de trimmingsutstyr og ikke minst felger. Og for å vise frem det bygger de konseptbiler. Ganske utrolige konseptbiler. Proffe i designet, tegnet enten av Hans-Albert Zender selv, eller av proffe Günter Zillner, nå er det 15 år siden han var en av Fords sjefs-designere, og svært proffe i sammensettingen. De påstår at de bygger dem opp selv, hvilket må bety at Zender har et ganske fabelaktig prototype-verksted.
Alle bilene hans kjører, det har de gjort siden han startet denne leken med Vision 1 i Frankfurt 1983. (Dersom noen er flinke til å regne vil de finne ut at årets bil skulle vært nummer ti, dersom det hadde vært en pr. utstilling. Det stemmer, begge deler, fordi Vision 3 og Fact 4 kom begge i to utgaver, som spyder etter at coupeen var presentert.)
Årets bil kan se ut som den har vært innom Ghia i den tiden man fremdeles snakket New Edge design. En masse rette prisme-linjer gjør at man nesten ønsker seg sekskantede dekk for å oppnå full harmoni, Denne gangen har man benyttet drivlinjen fra en BMW 320, med 321 hk. 1350 kg har man fått den ned på, ikke galt for en håndbygd prototype der andre ting enn vekt-optimalisering nok står i første rekke. Temmelig nøyaktig 400 cm lang og 1650 bred heter kompakt. Men det som kanskje imponerte mest, som dessverre bare kan oppleves når man ser bilen, er den polykromatisk virkende lakken fra ICI. Sol-grønt er fargen døpt, og selv om det høres ut som et paradoks er det akkurat den fargen det er.