-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Ny småbil fra Kia
Foreløpig heter Kias nye småbil bare SA. A, for A-segment og S som prosjektnavn. Den skal debutere i Frankfurt, og er et nytt bidrag til krigen om Europa-kundene.
Vi får ikke vite hva den skal hete før debuten i Frankfurt, men allerede nå slippes det et bilde og noen få informasjoner.
Det fortelles imidlertid ikke at den er basert på Hyundai Atos, men det ville være merkelig om den ikke var det. Litt rart er det kanskje også at dette er en Kia som verken skal bygges av Kia eller storesøster Hyundai, her er det noe som heter Donghee Auto som skal montere bilen på vegne av Kia.
Vi får vite om motorer på 1 eller 1,1 liter, om fem trinns manuell og utslipp på 130 eller 152 g/km og 14 eller 15 tommers hjul og om en lengde under 3,5 meter. Det er åpenbart at Kia ønsker å oppnå noe av USA-effekten her i Europa med denne: der borte er nemlig kundenes snittalder et sted mellom 18 og 25 år. Men som Kia-sjef Yong-hwan Kim sier: "selv om denne bilen er skreddersydd for livsstilen til den yngre generasjonen, vet også vi at vi kan ikke fortelle ungdommen hva den skal gjøre. De folkene bestemmer selv. Hvis vi skal ha noen suksess der må vi tilby dem en meget bra bil til en pris de kan ha råd til". Underforstått: det er her du finner SA.
Produksjonsplanene sier 150.000 enheter i året. 60.000 av dem skal til Europa.