-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Lancia tilbake til fremtiden
På midten av 60-tallet fikk verden først se og oppleve Porsche 911, som fortsatt er med oss. Rundt samme tid kom Lancia med den nydelige Fulvia Coupé, som ikke fikk like langt liv. Men nå er den tilbake, som konseptbil!
Fulvia Coupé 1.6 HF hadde stor suksess i rally, med blant annet seier i Rallye Monte Carlo 1972 og merke-VM samme år. Senere på 70-tallet skulle Lancia ha stor suksess med rallybilen Stratos, og på slutten av 80-tallet, starten av 90-tallet med Delta Integrale.
Men designerne hos Lancia har alltid hatt en drøm om å gjenskape Fulvia Coupé som om den hadde fått leve og utvikle seg helt opp til i dag. Og nå er det blitt realitet. Målet har ikke vært nostalgisk selvtilfredsstillelse, men en postmoderne gjenskaping av det originale konseptet og designen, ifølge Lancia.
Den nye versjonen har nesten identiske mål og form som den opprinnelige, designet av Piero Castagnero. Men sporvidden har økt noe for å bedre stabilitet og styrke. Det er lett å se opphavet, det er nesten så man kan bli lurt til å tro at det er den originale bilen man ser, inntil man legger merke de moderne lyktene og andre stylingdetaljer.
I forhold til originalen er den nye mer muskuløs i utseendet, men kan fortsatt regnes som en lett bil med sine 990 kg. Lancia har dermed oppnådd målet å komme seg under tonnet. Med en motor på 1,8 liter og 16 ventiler med variable ventiltider på 140 hk har man oppnådd en vekt/effekt-fordeling på 7 kg/hk. Dette skal gi akselerasjon fra 0 til 100 på 8,6 sekunder, og et forbruk som ikke overstiger 0,73 l/mil. Toppfart er oppgitt til 213 km/t.
For å holde seg under et tonn er alle paneler lagd i aluminium, og det er brukt aluminium i motoren også. Ellers er det skivebremser på alle hjul selvfølgelig, ventilerte foran. De har utstyrt den med ABS, men ellers er det ingen elektroniske hjelpemidler som stabilitetskontroll eller antislipp, siden Lancia ikke ville forkludre de rendyrkede og klassiske sportslige kjøregenskapene.
Bak rattet i konseptbilen er det tydelig at Lancia har vært nostalgiske, selv om de kaller det postmoderne aldri så mye. Helt enkelt og stilrent, med brede trepaneler på dashbord og under midtkonsollen, og runde instrumenter. Men det postmoderne er vel tilstede med en fargeskjerm for navigasjon og DVD i midtkonsollen, den burde de prøvd å skjule eller gjøre mer diskret.