-
Harald A. Møller AS:
Produktsjef Digital Aftersales
-
Gromstad Bil & Båt:
Daglig leder
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Lotus tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere / Personlig serviceteknikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder verksted
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Harald A. Møller AS:
Produktspesialist support
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
RN Nordic:
Regionsjef – Renault, Alpine & Dacia
-
Møller Bil Ensjø:
Mekaniker/tekniker
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Werksta Norge:
Teknisk leder
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
HTS Packline AS:
Senior salgsrådgiver
-
Bilia Norge AS:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Bertel O. Steen Asker & Bærum:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
Autoria Bil AS avdeling Ski:
Bilselger
-
Martiniussens Bilservice AS:
Teknisk kontrollør - Fredrikstad
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Mye hi-tech i nye SLR
Jeg vet at en del av dere sitter og venter på flere detaljer om Mercedes-Benz SLR McLaren. Det virker som MB tar Bentley-metoden og slipper ut litt og litt informasjon. Her følger neste akt.
For å få en best mulig vektfordeling og optimale kjøreegenskaper er motoren plassert lavt bak forhjulene på en solid aluminiumsramme. Vannavkjølt kompressor, 3 ventiler pr sylinder og tørrsump er elementer som sørger for at de strenge EU4 kravene som innføres i 2005 imøtekommes.
5-trinns automatkasse er standard. Den setter føreren i stand til å velge mellom tre forskjellige programmer når han velger manuell overstyring, Sport, SuperSport og Race. Da styres gearingen via knapper på ratter eller gearvelgeren mellom setene.
Karosseriet på superbilen er også hi-tech. Front- og hekkstruktur samt passasjercellen, panseret og måkevingedørene er fremstilt i karbonfiber. Sammenlignet med stål gir dette en vektfordel på rundt 50 prosent. I tillegg gjør det bilen 4-5 ganger så sikker i et eventuelt sammenstøt.
Adaptive kollisjonsputer som avfyres i to steg avhengig av sammenstøtets grad er plassert foran og på siden av de to ombordværende i tillegg til automatiske beltestrammere.
I bremsene er det benyttet karbonfiber-forsterket keramikk for å oppnå best mulig ytelser i alle temperaturer og for maksimal slitestyrke. Inntil 1,3G er belastningen når du tråkker hardt på pedalen og frontskivene med et areal på 440 cm2 trer i aksjon.
Selvsagt har du også moderne elektroniske hjelpemidler for hånden, som Sensotronic Brake Control (elektro-hydraulisk), elektronisk stabilitetsprogram (ESP) og automatisk dekktrykkmonitor. 18-tommers spesialfelger er montert på et hjuloppheng i aluminium og bærer signaturer til løpsbilkonstruktører. De fleste detaljer på superbilen er med andre ord vel gjennomtenkt.