-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Mye hi-tech i nye SLR
Jeg vet at en del av dere sitter og venter på flere detaljer om Mercedes-Benz SLR McLaren. Det virker som MB tar Bentley-metoden og slipper ut litt og litt informasjon. Her følger neste akt.
For å få en best mulig vektfordeling og optimale kjøreegenskaper er motoren plassert lavt bak forhjulene på en solid aluminiumsramme. Vannavkjølt kompressor, 3 ventiler pr sylinder og tørrsump er elementer som sørger for at de strenge EU4 kravene som innføres i 2005 imøtekommes.
5-trinns automatkasse er standard. Den setter føreren i stand til å velge mellom tre forskjellige programmer når han velger manuell overstyring, Sport, SuperSport og Race. Da styres gearingen via knapper på ratter eller gearvelgeren mellom setene.
Karosseriet på superbilen er også hi-tech. Front- og hekkstruktur samt passasjercellen, panseret og måkevingedørene er fremstilt i karbonfiber. Sammenlignet med stål gir dette en vektfordel på rundt 50 prosent. I tillegg gjør det bilen 4-5 ganger så sikker i et eventuelt sammenstøt.
Adaptive kollisjonsputer som avfyres i to steg avhengig av sammenstøtets grad er plassert foran og på siden av de to ombordværende i tillegg til automatiske beltestrammere.
I bremsene er det benyttet karbonfiber-forsterket keramikk for å oppnå best mulig ytelser i alle temperaturer og for maksimal slitestyrke. Inntil 1,3G er belastningen når du tråkker hardt på pedalen og frontskivene med et areal på 440 cm2 trer i aksjon.
Selvsagt har du også moderne elektroniske hjelpemidler for hånden, som Sensotronic Brake Control (elektro-hydraulisk), elektronisk stabilitetsprogram (ESP) og automatisk dekktrykkmonitor. 18-tommers spesialfelger er montert på et hjuloppheng i aluminium og bærer signaturer til løpsbilkonstruktører. De fleste detaljer på superbilen er med andre ord vel gjennomtenkt.