-
Harald A. Møller AS:
Produktsjef Digital Aftersales
-
Gromstad Bil & Båt:
Daglig leder
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Lotus tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere / Personlig serviceteknikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder verksted
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Harald A. Møller AS:
Produktspesialist support
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
RN Nordic:
Regionsjef – Renault, Alpine & Dacia
-
Møller Bil Ensjø:
Mekaniker/tekniker
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Werksta Norge:
Teknisk leder
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
HTS Packline AS:
Senior salgsrådgiver
-
Bilia Norge AS:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Bertel O. Steen Asker & Bærum:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
Autoria Bil AS avdeling Ski:
Bilselger
-
Martiniussens Bilservice AS:
Teknisk kontrollør - Fredrikstad
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Ny offensiv Opel Astra
Opel har i dag kommet med de første bildene og detaljene om nye Opel Astra. Den vil komme i salg våren 2004, mens publikumsdebuten vil være Frankfurt-utstillingen i september. Design og teknisk utstyr står i sentrum. Opel-utvalget begynner å se friskt ut!
Den har svingbare lys, AFL (Adaptive Forward Lightning) som de kaller det, noe de visstnok skal være først ute med i kompaktklassen. Alle de elektronikk-godbitene som finnes for Vectra er også tilgjengelige her. Et eksklusivt valg på menyen byr på CDC (Contious Damping Control) som sammen med IDSPlus-systemet (Interactive Driving System), gjør at en kan trykke på Sport-knappen og Astraen får da demping, gassrespons og rattutslag til å oppføre seg annerledes.
Utvendig er bilen 14 cm lenger, 2 cm bredere og 4 cm videre enn forgjengeren, dette skal komme passasjerene til gode. Akselavstanden har økt til 2,61 meter og det er første gang en Astra kan leveres med 18-dekk fra produsent.
Nytt og friskt
Motorprogrammet består av 5 bensin- og 3 turbodieselmotorer. 1,4 til 2,0 liter, som på hk-språket er motorer fra 80-200. Ny er en 1,9-liters CDTI diesel (150 hk) og 2-liters bensin med turbo på 170 hk. Den sistnevnte vil sammen med 200-hesteren, som kommer i 2005, bli levert med en ny 6 trinns manuell kasse. Opel Astra tilbys forøvrig med 5-trinns manuell, automat eller Easytronic automatisk manuell kasse.
De første pressebildene er, likhet med de første bildene av Vectra Caravan, av engelske Vauxhall. Noe vi tidligere har omtalt som tegn på at merket skal få leve, hvis det da ikke bare er en beæring av hundreårsjubilanten. Uansett Vauxhall eller Opel; deres modellutvalg er friskere og nyere enn det har vært på lenge. Den siste tids lanseringer av viktige modeller som Vectra, Signum, Meriva og nå nye Astra kommer som perler på en snor. I tillegg har Corsa og Zafira en nylig facelift å vise til.
Opel Astra vil komme i salg våren 2004, mens publikumsdebuten vil være Frankfurt-utstillingen i september. 5-dørs er først ute. Men like etter kommer en sporty 3-dørs og en fornuftig stasjonsvogn.
Er dette nok til å hevde seg i forhold til den kommmende Golf'en?