-
Harald A. Møller AS:
Produktsjef Digital Aftersales
-
Gromstad Bil & Båt:
Daglig leder
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Lotus tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere / Personlig serviceteknikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder verksted
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Harald A. Møller AS:
Produktspesialist support
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
RN Nordic:
Regionsjef – Renault, Alpine & Dacia
-
Møller Bil Ensjø:
Mekaniker/tekniker
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Werksta Norge:
Teknisk leder
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
HTS Packline AS:
Senior salgsrådgiver
-
Bilia Norge AS:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Bertel O. Steen Asker & Bærum:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
Autoria Bil AS avdeling Ski:
Bilselger
-
Martiniussens Bilservice AS:
Teknisk kontrollør - Fredrikstad
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Seat deltar i konsept-dansen
Altea er navnet på Seats prototype som skal vises på Frankfurt-utstillingen. Her leker ikke fabrikken konseptbil eller noe annet tøv, de sier klart fra at dette er prototypen til produksjonsmodellen Altea som skal komme på markedet i 2004.
Dermed har vi en bil som ikke bare skal fortelle om en kommende produksjonsmodell, vi har en bil som forteller om Seats nye formspråk. En front med den prominente grillen og lyktegrupper som ser ut som katteøyne. En kurve langs siden som begynner å synke fra dørene og bakover og som treffer antydningene av bakskjermer. Fremtidens Seat-profil får vi vite.
Vi får også vite at denne prototypen måler 4292 x 1812 x 1552 mm og har en akselavstand på 2578 mm som er mer enn på noen av dagens personbiler derfra (se bort fra Alhambra), men er mindre enn Touran/Golf for eksempel. Chassiset er imidlertid av det slaget som kan håndteres, får vi også vite, det inneholder nemlig DSR! Sikkert bra. 150 hester fra 2 liters FSI motoren (FSI??) 6 trinns Tiptronic og 19 tommers felger.
Men spesifikasjonene blir selvfølgelig andre når produksjonsbilen står der, og det blir sannsynligvis plasstilbudet også. For her er vi inne i en 2-2 fem dørs sportscoupé (4 individuelle seter) men skal produksjons-Alteaen virkelig forsvare MSV betegnelsen trenger den akseptabel plass til i hvert fall fire.
MSV? Multi Sports Vehicle står det for, og det lærte vi allerede på Geneveutstillingen. For der dukket plutselig de første skissene til akkurat denne bilen opp. Det var det ikke mange som oppdaget, men alle dere på BilNorge har faktisk sett de første antydningene av denne nyheten for nesten et halvt år siden.
Om tre ukers tid skal dere få de siste detaljene.