-
Harald A. Møller AS:
Produktsjef Digital Aftersales
-
Gromstad Bil & Båt:
Daglig leder
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Lotus tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere / Personlig serviceteknikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder verksted
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Harald A. Møller AS:
Produktspesialist support
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
RN Nordic:
Regionsjef – Renault, Alpine & Dacia
-
Møller Bil Ensjø:
Mekaniker/tekniker
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Werksta Norge:
Teknisk leder
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
HTS Packline AS:
Senior salgsrådgiver
-
Bilia Norge AS:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Bertel O. Steen Asker & Bærum:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
Autoria Bil AS avdeling Ski:
Bilselger
-
Martiniussens Bilservice AS:
Teknisk kontrollør - Fredrikstad
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Skoda satser praktisk med Roomster
På Frankfurt-utstillingen viser Skoda sin siste konseptbil, et designstudie som viser at de har ambisjoner om å lage svært praktiske biler fremover. Roomster har mye å fare med.
Men Skoda tar steget lengre: Baksetet kan skyves hele 75 cm for/bakover. Har du det i fremre stilling har du nok bagasjeplass bak setene, samtidig som passasjerene har tilfredsstillende plass. Men skyv setene i bakre stilling, så har dine passasjerer mer plass å strekke ut på enn i luksussedaner. Og med en så stor døråpning kan man lett få inn en barnevogn, eller til og med en vaskemaskin eller et kjøleskap.
De har fjernet senterkonsollen som vanligvis går fra dashbordet, mellom forsetene. Dermed har fører og passasjer ekstra god plass til beina, og lett adgang til baksetet. En annen ting verd å merke seg er luka helt bakerst. Der er det ikke valgt todelt løsning som er i vinden nå for tiden, men en stor luke i glass som går helt ned til støtfangeren.
Det er også verd å merke seg det friske formspråket Skoda har valgt. Frontruta går sammen med siderutene foran i en elegant avrundet enhet. Mens fra B-stolpen og bakover er det store glassflater som gjelder, og gir inntrykk av at bilen er rommelig. Dette gjenspeiles på en flott måte i taket - sett ovenfra ser det ut som en pil, ved at det er to langsgående soltak som avrundes av den krummede frontruta.
Målene på en sånn konseptbil kan vi godt nevne: 4055 mm lang, 1843 mm bred, 1669 mm høy, og med en akselavstand på hele 2710 mm. Skoda stiller for øvrig i Frankfurt med fire andre 1:4-modeller av Roomster som viser fleksibiliteten: en taxi, en budbil, en pickup, og en sportskupé med avtagbart tak.
Og vi kan også ta med at da vår kollega Jon Winding-Sørensen ble spurt av P4s Midt i Trafikken tidligere denne uka hvilken bil han likte best i Frankfurt, var svaret Skoda Roomster, ikke Aston Martin eller Jaguar eller Maserati.