-
Harald A. Møller AS:
Produktsjef Digital Aftersales
-
Gromstad Bil & Båt:
Daglig leder
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Lotus tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere / Personlig serviceteknikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder verksted
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Harald A. Møller AS:
Produktspesialist support
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
RN Nordic:
Regionsjef – Renault, Alpine & Dacia
-
Møller Bil Ensjø:
Mekaniker/tekniker
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Werksta Norge:
Teknisk leder
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
HTS Packline AS:
Senior salgsrådgiver
-
Bilia Norge AS:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Bertel O. Steen Asker & Bærum:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
Autoria Bil AS avdeling Ski:
Bilselger
-
Martiniussens Bilservice AS:
Teknisk kontrollør - Fredrikstad
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Nye Volvo S40 - flere detaljer
Ifølge en pressemelding fra Volvo kommer den neste S40 til å bli mer sportslig enn den nåværende. Særlig på design-siden er det lagt vekt på sportslige linjer, og de sier formen minner om en komet i fart!
Faktisk er den kortere enn den S40 vi har i dag, men den har vokst i høyden og bredden. Som vanlig er, har også akselavstanden økt, med 78 mm til 2640 mm. Sporvidden er økt med 63 mm foran og 57 mm bak, det vil si 1535 mm respektive 1531 mm. Totallengde er på 4468 mm, den er 1452 mm høy, og bredden er 1770 mm.
Ved lansering i begynnelsen av 2004 vil det være flere femsylindrede motorer tilgjengelig. Toppmodellen blir T5 med 220 hk og 6-trinns gearkasse, som også fås med elektrisk kontrollert firehjulstrekk. En firesylindret turbodiesel med 136 hk er også med fra starten. Utover 2004 kommer flere firesylindrede motorer som komplementerer serien.
Baksetene er delt, og man kan legge ned bakseteryggen slik at man får et helt flatt lasterom. I tillegg kan man be om et passasjersete foran som kan legges helt flatt fremover.
S40 vil kunne bestilles med en design-pakke med spoilere, sideskjørt og 18-tommers hjul med 215/45 dekk, og et senkesett som senker bilen 20 mm. De forteller videre at betydelig arbeid er lagt ned i interiøret, med flere visuelle lag som skal gi en sikker og hensiktsmessig førerplass. Det vil være tre alternative interiør tilgjengelig: mørk grå, lava grå, og mørk beige.
"Målet vårt er naturligvis at den nye Volvo S40 skal bli den sikreste bilen i klassen, og by på det samme høye sikkerhetsnivået som våre større modeller, men innenfor mer kompakte dimensjoner", sier Hans-Olov Olsson, president for Volvo Car Corporation.
Salgsmålet for Volvo S40 i 2004 er 70.000 biler, hvorav 20.000 er øremerket for å dekke forventet etterspørsel fra USA, som er det største nasjonale markedet for den nye bilen. Den nye Volvo S40 vil bli bygget ved Volvo-fabrikken i Ghent i Belgia, som er modernisert og oppgradert for formålet med en investering på 340 millioner Euro. Produksjonen starter i løpet av høsten.
Dagens V40, stasjonsvognutgaven av S40, vil erstattes av V50 som kommer til forhandlere i første halvår 2004.