-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Møller Bil Oslo Vest:
Salgs- og Markedssjef Audi
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Kia og Hyundai viser fremtid
De koreanske søstermerkene, Kia og Hyundai viser hver sin konseptbil i Frankfurt. Kia går for syv seter, mens Hyundai tar en mer sportslig vri.
Multi-S er betegnelsen Kia bruker på sin fremtidsbil, en 7-seters Crossover for aktive familier. Sen står for øvrig for Sporty, Spacious og Smart i bilen som er spekket med sikkerhetsutstyr som ESP, MDPS (Motor Driven Power Steering), TPMS (Tyre Pressure Monitoring System), AFS (Adaptive Front light System), rund baut kollisjonsgardiner og aktive hodestøtter.
Bilen har en lengde på 4,45 meter over en akselavstand på 2,70. Bredden er 1,85m og høyden 1,65m. Den står på 19-tommers felger og dekk i dimensjon 245/45 R19 - ikke spesielt egnet for ulendt terreng.
Slik den står i Frankfurt, er Multi-S utstyrt med en 2,7-liters V6 bensinmotor. Men Kia beroliger interesserte europeere med at den også har plass til en 2,0-liters dieselmotor om den noensinne skulle finne veien til samlebåndet. Responsen den får i Frankfurt vil nok veie tungt i en slik beslutning.
Hos Kia er det også Europa-premiere for nye Magentis. Det ser ut til at de to selskapene er flinke til å jobbe sammen, for denne er basert på Hyundai Sonata som allerede er på plass i Norge. Hyundai først den ene gangen, og Kia neste gang.
Sporty Accent
Hyundai kommer med ny Accent første kvartal 2006 og gir oss tydelige signaler om hvordan denne vil se ut gjennom konseptbilen Accent SR. Messebilen har sportslig hjuloppheng, plastbiter som hjelper på aerodynamikken og 18-tommere med 225/40 R18 dekk.
Energien hentes fra en er en 2,0-liters turbomotor koblet til en femtrinns automatkasse(?!). Også Hyundai kan skryte av ESP og TPMS samt vegg-til-vegg kollisjonsputer.
Et bedre inntrykk av hvordan nye Accent vil se ut får du trolig ved å titte på Kia Rio som denne gangen ligger noen måneder foran sin Hyundai-søster i produksjon og derfor er ventet til Norge allerede i oktober.