-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Møller Bil Oslo Vest:
Salgs- og Markedssjef Audi
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Forløper for ny Frontera?
Opel lanserer en ny biltype med sin Antara GTC – en forkortelse for Grand Turismo Crossover. Sine røtter har den hentet fra Korea.
Antara GTC deler nemlig plattform med den kommende S3X fra Chevrolet, men over gulvet er det meste forskjellig. Opel ønsker å vise at en SUV også kan være sportslig, derfor har de utstyrt sin konseptbil med tre dører og en takbue som trekker tankene til en sportslig coupé.
Bilens vitale mål (L x B x H) er 4,53 x 1,97 x 1,64 meter. Fronten på 4-seteren er typisk moderne Opel og innredningen er fleksibel med en praktisk stor bakluke som er pantografisk hengslet i toppen. Baksetene kan foldes sammen for å danne et helt flatt gulv i lasterommet mens forsetene sitter på enkle skinner og gir inntrykk av at de henger i løse luften.
En av flere
Under panseret på Antara GTC sitter en 1,9 CDTI-motor trimmet opp til 212hk og et maks dreiemoment på 400 Newtonmeter ved så lavt turtall som 1400 o/min. Motoren er utstyrt med partikkelfilter, og kombinert med en sekstrinns automatkasse skal den i følge datasimuleringer kunne bikke 100 km/t i løpet av åtte sekunder og nå en toppfart på 210 km/t.
Antara GTC nok et bidrag i en serie konsepter som skal demonstrere Opels designspråk i forskjellige innpakninger. Fra før har vi blitt presentert for GTC Genève, Insignia, Trixx og VX Lightning.
Det er neppe noen Opel-forhandlere som vil ha noe i mot en mer moderne etterfølger til Frontera, og det er sannsynligvis den vi aner konturene av her.