-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Gjerrig Golf
Volkswagen har lovet en rekke nye BlueMotion modeller. Først ut er Golf.
Klikk HER for alt fra Frankfurt!
Til sammen skal seks modeller med utslippsvennlig BlueMotion teknologi debutere i Frankfurt på høstens største bilutstilling.
Med et forbruk på 0,45 liter på mila vil Golf BlueMotion sette nye standarder i kompaktklassen, og et CO2-utslipp på 119 g/km vil passe godt til det norske avgiftssystemet. Det betyr at en Golf-tank (55 liter) med diesel holder til 1200 kilometers kjøring for de som klarer det oppgitte snittforbruket.
Optimalisert
Golf blir den fjerde BlueMotion modellen etter Polo, Passat sedan og ditto stasjonsvogn. Motoren er en 1,9-liters TDI med 105 hk og et maks dreiemoment på 250 Nm. Gjennom tilpassing av softwaren reduseres tomgangshastigheten mens høyere utveksling i 3. til 5. gear sørger for lavere forbruk i høyere hastigheter.
Mindre synlig er et aerodynamisk gulv under bilen og en optimalisert grill som i fellesskap sørger for minst mulig luftmotstand. For å besørge tilstrekkelig kjøling har Golf BlueMotion en effektiv dobbel vifte. Den opprinnelige cW-verdien på 0,32 er redusert til 0,30.
Full rulle
I jakten på overflødige gram CO2 har VW utstyrt bilen med dekk med lav rullemotstand og ekstra høyt trykk i dimensjon 195/65 R15. De mange tiltakene øker Golfens topphastighet fra de opprinnelige 187 til 190 km/t. Elektronisk sperret.
Golf BlueMotion-kunder kan velge mellom Trendline og Comfortline, og selv om spesialmodellene har høyere utstyrsnivå vil trolig reduserte avgifter medføre priser på nivå med en vanlig 1,9 TDI. I tillegg til de nevnte modifikasjoner vil Golf BlueMotion få et senket sportschassis og et display (MFA Plus) som anbefaler optimalt gear under rådende forhold.
De første Golf BlueMotion kommer til Norge ved årsskiftet.