-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Møller Bil Drotningsvik:
Bilmekaniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Møller Bil Skadesenter Romerike:
Bilskadereparatør
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Bilia Norge AS:
Salgssjef, Volvo Hamar
-
Harald A. Møller AS:
Produktsjef Digital Aftersales
-
Gromstad Bil & Båt:
Daglig leder
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Lotus tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere / Personlig serviceteknikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder verksted
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Harald A. Møller AS:
Produktspesialist support
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
RN Nordic:
Regionsjef – Renault, Alpine & Dacia
-
Møller Bil Ensjø:
Mekaniker/tekniker
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Werksta Norge:
Teknisk leder
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
HTS Packline AS:
Senior salgsrådgiver
-
Bilia Norge AS:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Asker & Bærum:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
Autoria Bil AS avdeling Ski:
Bilselger
-
Martiniussens Bilservice AS:
Teknisk kontrollør - Fredrikstad
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Renault overrasker
Kangoo Compact Concept heter en av de gladeste bilene i Frankfurt. Og Laguna Coupé tilhører de vakrere.
Klikk HER for alt fra Frankfurt!
Renault har ikke bare sin stor Laguna Concept Coupé på plass i Frankfurt. De overrasker også med en liten Kangoo, som ikke bare er bygget over et rollerblade-tema, den er også bygget i samarbeide med Rollerblade. Merkevarenavnet Rollerblade.
Gøyal fargekombinasjon, varm oransje sammen med børstet aluminium. Og interiøret bruker alle muligheter for stemningsopplysning, så dette er virkelig en liten kabin man deler med meget nære venner. For bilen er liten, 187 cm bred og 390 lang.
Bybil
Dimensjonene tyder på bybil, og selv om den har et visst friskluft-preg er nok ikke friskluften lenger unna enn nede på brygga, eller et annet sted man kan bruke bladene på fast underlag. De har for øvrig sin faste plass på den nederste baklemmen som er hengslet i underkant.
Dersom du er en virkelig eventyrlysten passasjer, kan baksetene dreies 180 grader slik at du ser bakover, og hele den bakre del av taket kan tas av slik at du virkelig har muligheter til å sole deg på vei til treffet. Men den store bakåpningen man da får, kan også være praktisk dersom store ting skal fraktes – for eksempel et høyt kjøleskap.
Interiøret er lyst og åpent, og på tross av at man ikke får assosiasjoner til de store viddene når man ser denne bygate-bilen, er den blant mye annet også utstyrt med kompass. Kanskje for å sjekke at GPSen tar deg i riktig retning.
En liten styling-detalj som vi kanskje kan komme til å se mer av: langs siden er det en ganske tykk plexiglass-streng, formet som en lang bølge. Slike kan også lyses opp av farget lys, og skape en ekstra eksteriør-effekt.
Coupé bekreftes
Bare to ord til om Coupéen, som vi har skrevet om før. På utstillingen får vi bekreftet at det kommer en produksjonsutgave av denne bygget på den nye Laguna en gang neste år. Den blir ganske lik konseptbilen, men de skrått hengslete dørene overlever ikke veien til samlebåndet.
Les også: Laguna som superbil
Det gjør derimot Lagunas Active Drive som blir obligatorisk på denne, men valgbart på sedanen og stasjonsvognen. AD betyr aktiv firehjulsstyring, der bakhjulene kan slå ut i inntil 2,5 grader. Nissan var verdensmester på dette systemet for en femten års tid siden. Det er sikkert bedre elektronikk som har gjort at man tar opp gamle kunster igjen.
Motoren i denne fremtids-skapningen er for øvrig den nye V6 dCi-motoren som er utviklet sammen med Nissan. Fra 3 liters slagvolum avgir den mellom 230 og 265 hk, avhengig av installasjon, og fra 450 til 550 Nm dreiemoment. Dessuten oppfyller den allerede fremtidens Euro 6 norm.