-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Trabant fra modell-maker
Når vi forteller at Herpa skal stille ut en 1:10 Trabant i modernisert form, vil de av dere som kjenner Herpa vite at det dreier seg om en modell. Men denne gang er det mer enn bare det.
Klikk HER for alt fra Frankfurt!
Herpa er en velkjent tysk modell-produsent. Det er ikke få Herpa-modeller samlende motorjournalister har på hyllene sine – derfra kommer det ofte modeller av nye modeller, som er ferdige akkurat idet originalen presenteres. En glimrende intro-presang.
Men dette pleier å være modeller i 1:43 skala. Den de skal vise i Frankfurt nå er atskillig større, 1:10, og forteller om noe helt annet. Nemlig at Herpa tar sikte på å bli bilprodusent på ordentlig.
Kjente gener
Når du ser modellen er du ikke i særlig tvil om at dette er en Trabant, og Herpa har faktisk skaffet seg rettighetene til Trabant-navnet.
Men du vil se at denne er modernisert. Det blir helt andre proporsjoner, taket er helt annerledes, og hekken er nesten helt forsvunnet, slik at vi nå snakker om en hatchback og slett ikke noen tre-boks.
I første omgang skal Herpa teste publikums reaksjoner på Frankfurt-utstillingen. Deretter skal de dra i gang en stor Internett-kampanje, der alle skal kunne komme med innspill.
At det noen gang blir noen ny Trabi-produksjon er imidlertid langt fra sikkert. Men et morsomt bilutstillings-innslag blir det i alle fall.