-
Gromstad Bil & Båt:
Daglig leder
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Lotus tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere / Personlig serviceteknikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder verksted
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Harald A. Møller AS:
Produktspesialist support
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
RN Nordic:
Regionsjef – Renault, Alpine & Dacia
-
Møller Bil Ensjø:
Mekaniker/tekniker
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Werksta Norge:
Teknisk leder
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
HTS Packline AS:
Senior salgsrådgiver
-
Bilia Norge AS:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Bertel O. Steen Asker & Bærum:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
Autoria Bil AS avdeling Ski:
Bilselger
-
Martiniussens Bilservice AS:
Teknisk kontrollør - Fredrikstad
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
BilXtra Skøyen as avd Drammen:
Faglært Bilmekaniker
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Flere El-Smart-detaljer
Tidligere i sommer fortalte vi at den elektriske utgaven av Smart settes i produksjon. Nå har vi litt flere detaljer.
Vi får vite at motoren, som yter 30 kW, har et dreiemoment på 120 Newtonmeter. Dessuten blir vi fortalt at bilens rekkevidde er ca 115 kilometer og at den kan lades fra en vanlig stikkontakt. I Tyskland er prisen for en full opplading ca to euro.
Det er Smart-fabrikken i franske Hambach som skal stå for produksjonen av den elektriske utgaven også.
LES OGSÅ: El-Smart til samlebåndet
I motsetning til prototypen som har vært på veien en stund, blir produksjonsmodellen utstyrt med Li-ion batteri. Det er plassert mellom akslene, uten å ta opp dyrebar plass i den kompakte toseteren.
SAMLEARTIKKEL: ALT FRA FRANKFURT
Smart ed akselererer til 60 km/t i løpet av 6,5 sekunder – det samme som bensinutgaven. Toppfarten er elektronisk begrenset til 100 km/t, noe som burde være mer enn tilstrekkelig for en bybil.
Det er Berlin og andre europeiske byer som står først på programmet, og først i 2012 blir Smart ed tilgjengelig for ”Hvermansen”.
SAMLEARTIKKEL: ALT FRA FRANKFURT