Reva ekspanderer

Reva, med sitt karakteristiske utseende, er blitt en del av bybildet i Oslo og andre norske byer. Nå utvider de programmet.

Publisert Sist oppdatert

Litt mer spiselig enn hva vi er vant til å se av Reva-design:

Man skal ha spesiell smak for å hevde at dagens Reva-modell har et kult utseende, men et første bilde av kommende modeller kan få oss til å endre mening. På IAA i Frankfurt skal nemlig den indiske elbil-produsenten avduke et par nyheter.

NXR er en fireseters, tredørs hatchback som skal være egnet for familietransport i urbane strøk. Bilen kan bestilles på den kommende utstillingen, og produksjonen er planlagt å starte tidlig 2010.

Showmobilen NXG er en forløper for en 2011-modell. Den skal være av det mer sportslige slaget, utstyrt blant annet med targa-tak utviklet av Dilip Chhabria, en gammel kjenning for trofaste BilNorges lesere.

SAMLEARTIKKEL: ALT FRA FRANKFURT

For nye lesere anbefales en klikk på disse linkene.

Nye konsepter – fra India

Indisk design

Indisk krydder i Genève

Indisk GO fra DC

Reva lover videre en verdensnyhet for dem som har fobi mot manglende rekkevidde på batteriene. REVive beskrives som en slags usynlig reservetank. Skulle batteriene bli flate, kan sjåføren kontakte Reva via telefon eller sms for en kjapp, fjernstyrt opplading.

Begge de nye modellene vil være utstyrt med REVive-teknologi. Vi blir lovet mer informasjon om denne i Frankfurt.

Reva markedsføres i dag i 24 land, derav Norge. De påstår å ha den største eksisterende flåten av elbiler på veien, med mer enn 3000 biler som har tilbakelagt en samlet kjørelengde på over 70 millioner kilometer.

Reva Electric Car Company bygger for tiden et nytt produksjonsanlegg i Bangalore, India, med en kapasitet på 30.000 biler per år. En serie tiltak skal gjennomføres for at produksjon blir så ren og grønn som mulig.

SAMLEARTIKKEL: ALT FRA FRANKFURT

Powered by Labrador CMS