-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Hotteste Seat ever!
Seat har tatt frem en helt spesiell utgave av sin sporty Leon Cupra R. Opplaget er meget begrenset, så antagelig er den utsolgt før den norske Seat-importen starter.
Ifølge Seat er dette den mest muskuløse bil de noensinne har bygget, og det er ingen grunn til å tvile på det utsagnet. Spesialutgaven Leon Cupra R skal bygges i 799 eksklusive eksklusive eksemplarer, og dem blir det rift om.
300 av bilene skal utstyres med 6-trinns DSG-kasse og en 300-hesters 2,0-liter turbomotor. De øvrige 499 har like mange trinns manuell kasse og ytterligere 10 hester.
Ikke et ord om ytelser, men vi kan vel anta at null til hundre ligger langt nede på femtallet, og at toppfarten er begrenset til de sedvanlige 250, om du ikke finner noen som fjerner den elektroniske sperren. Det er neppe særlig vanskelig.
Siden bilene trekker på forhjulene må du, tross elektroniske hjelpemidler, regne med en smule hjulspinn på vått eller løst underlag.
Seat lover en fin balanse mellom dynamikk, komfort, praktiske egenskaper, sikkerhet og teknologi. Og de lover at bilen kun skal lages i dette begrensede opplaget, aldri mer.
Leon Cupra R er utstyrt med adaptivt chassis og progressiv servostyring, samt en VAQ selv-bremsende differensial på forhjulene som standard.
Føreren kan tilpasse bilen til sin dagsform gjennom en DNA-bryter med følgende profiler: Comfort, Sport, Eco, Individual eller Cupra. Vi kan vel anta at sistnevnte vil bli hyppigere benyttet enn Eco.
Eksteriørt skiller bilen seg ut gjennom kopperfargede detaljer i front, på speilhus og felger (19-tommere) samt på S-logoene. Karbonfiber er også benyttet på front- og hekkspoiler, sideskjørt og diffuser.
Innendørs finner du en plakett som viser hvilket nummer i rekken på 799 ditt eksemplar er. Sportssetene i Alcantara har sømmer i kopperfarge, og den samme kombinasjonen finner vi igjen på ratt og girspak.
Det er moro at Seat igjen får norsk importør slik at vi får et bedre påskudd til å skrive om de spennende bilene fra den spanske Volkswagen-armen.