-
Møller Bil Bruktbilsenter Hvam:
Salgssjef/Plassjef
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilia Insignia:
Teamleder Verksted, Insignia
-
Møller Bil Skadesenter Langhus:
Lakkleder/lakkerer
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Møller Bil Hamar:
Nybilselger
-
Møller Bil Hamar:
Salgstrainee/Juniorselger
-
Møller Bil Oslo Vest:
Bilmekaniker
-
Enger & Hedlund AS:
Key Account Manager
-
Porsche Center Son:
Avdelingsleder skadeverksted
-
Motor-Trade AS:
Salgssjef
-
Bilia Norge AS:
Resepsjonssjef
-
RøhneSelmer AS:
Operativ Salgsleder
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
Car-O-liner Norge AS:
Operational Manager
-
Møller Bil Bryn:
Kundefrontmedarbeider
-
Møller Bil Kalbakken:
Nyttekjøretøyselger
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Kundeansvarlig
-
DRIVE Mobility AS:
Leder salg og support
-
Werksta Bergen Fana:
Bilmekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Servicerådgiver
-
Werksta Bergen Fana:
Bilskadereparatør
-
Werksta Bergen Fana:
Billakkerer
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Werksta Kristiansand:
Bilskadereparatør
-
Toyota Sarpsborg og Halden:
Salgskonsulent
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Mercedes viser kompakt elbil
Mercedes skal i årene fremover lansere en rekke nye elbiler. I Frankfurt får vi en forsmak på en utfordrer i kompaktklassen.
«Stamfar for ny Mercedes-familie» var overskriften da vi for et år siden omtalte Mercedes Generation EQ i forbindelse med Paris-utstillingen. Den modellen var SUV-basert og skal i produksjon innen dette tiåret er omme.
Men Mercedes har langt større planer for sin elbilpark som innen 2022 skal bestå av minst ti helelektriske modeller. EQA er forsmak på en bil på størrelse med dagens A-Klasse.
Elmotorer på begge aksler skal sørge for en samlet effekt på inntil 200 kilowatt (drøye 270 hestekrefter) og de antyder en rekkevidde på inntil 400 kilometer med en batteripakke på 60 kWh.
Modellen kan lades via induksjon eller veggboks, og den vil være klargjort for fremtidens hurtiglading – noe som er et savn ved dagens elektriske B-Klasse som uansett synger på siste vers.
Mercedes har rustet opp fabrikken sin i Bremen for produksjon av elbiler, og første modell ut blir EQC som skal baseres på konseptet vi møtte i Paris i fjor.
Avsløringen av navnet er et signal på at Mercedes vil benytte samme bokstaver som i dag for å definere størrelsen på bilen, anført av EQ som blir fellesnavnet på den elektriske familien.
At bilen de viser i Frankfurt heter EQA antyder at den blir det minste medlemmet, men trenger du enda mindre plass kan du jo gå for en elektrisk Smart.