-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Møller Bil Oslo Vest:
Salgs- og Markedssjef Audi
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Her er Skodas lille-SUV
Møt Skoda Karoq – en bil mange nordmenn har ventet lenge på.
Den som venter på noe godt, venter ei forgjeves, heter det. Vel, Vi får håpe Karoq er så god som forventningene har bygd opp til, for dette er en bil mange har ventet lenge på. Mer om det senere – la oss ta en kikk på bilen.
4,4 meter lang plasserer Karoq seg hendig under Kodiaq i SUV-hierarkiet. Bilen bygges naturligvis på MQB-plattformen til Volkswagen, og det er velkjente ting som finner plass under skallet.
Seks-trinns manuelle girkasser og syv-trinns DSG-dobbeltclutchkasse blir valgmulighet på alle motorer. Drømmekombinasjonen automat og 4x4 er dog bare tilgjengelig med én motor: 2-liters 150-hesters diesel.
De bensinglade kan glede seg over at Karoq har fått Volkswagens nyeste 1,5-liter.
Den lille turbomaskina yter 150 hestekrefter og tilbyr sylinderdeaktivering for redusert forbruk under lav belastning, mens en 1-liters tre-sylindret maskin gir deg 115 hester å leke med.
En moderat 1,6-liters diesel – også den med 115 hestekrefter – er den siste valgmuligheten.
Førerstøttesystemer er det også mye å velge blant. Selvparkeringsfunksjon, blindsonevarsler, nødbrems med passasjerdeteksjon og filskiftvarsler står på menyen (hvem sa at bil-funksjoner bare forkortes med tre bokstaver? Puh).
Som det ble avslørt i noen teaserbilder før helgen, vil Karoq også være den første Skoda-modellen som tilbys med digitalt instrumentpanel.
Løsningen kjenner vi fra en rekke andre modeller i Volkswagen- og Audi-porteføljen, inkludert VW Golf etter dens facelift.
Det betyr konfigurerbart innhold og layout.
Midt i dashbordet står også en ny, stor multimedieskjerm, med siste versjon av Skodas Columbus-system. Både Android Auto og Apple CarPlay støttes – naturligvis, får man si. Trådløs lading av mobiltelefonen
- Prisene er foreløpig ikke kjent, men vi planlegger å åpne en reservasjonsløsning på skoda.no fra 1. juni hvor kunder kan kjøpe en plass i bestillingskøen eller registrere kjøpsinteresse, sier Skodas Norges-sjef Thomas Meiner i forbindelse med lanseringen av Karoq.
Dermed er ikke ventetiden helt over for Skoda-entusiastene, og med et salgsmål på 2400 biler i året, er det ikke tvil om at det finnes en del av dem. Det vet vi litt om her på BilNorge også – og jeg lovet å komme tilbake til nettopp dette.
Skoda-folket er spesielt. For de virker å ha forelsket seg på rasjonelt grunnlag – om rasjonell forelskelse i det hele tatt eksisterer.
Noe er det i hvert fall. Kanskje en pragmatisk ryggmargsnerve i nordmenn som Skoda treffer godt.
Skoda-saker her på BilNorge er populære, og basert på tilbakemeldingene vi får, er det ikke vanskelig å tro at Karoq blir en bil vi får se mye av fremover.