-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Møller Bil Oslo Vest:
Salgs- og Markedssjef Audi
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
El-Taxi på plass i Frankfurt
Vi har holdt en viss oppsikt med den nye London Taxien som skal gå på Volt, Ampere og Watt. Den ønsker å være internasjonal og vises i Frankfurt denne uken.
Litt ærbødighet fortjener den elektriske London-taxien som for første gang publikum-vises på bilutstillingen i Frankfurt. Den har nemlig røtter nesten like lange som pionerer som Daimler og Fiat – og meget lengre enn nykommere som for eksempel Volkswagen eller BMW.
Vi har fortalt om dem før, starten i 1896, Unic i de første tiårene av 1900, oppveksten via spesialkonstruerte Austiner på 30-tallet til dagens situasjon der Geely – Volvo-eieren – sitter i førersetet.
De har lenge jobbet med å få den svarte boksen inn i det 21 århundre, og endte opp med sin nye TX5 tidligere i år.
Les også: London Taxi på Lillehammer
Men de har åpenbart også jobbet med å gjøre konseptet internasjonalt. De tar nemlig med seg bilen til IAA i Frankfurt for å vise den frem der. Og har helt konkrete planer om å la de første bilene komme i virksomhet i Berlin i løpet av neste år, med Frankfurt og Stuttgart rett etterpå.
Som et ledd i den internasjonale satsingen har selskapet byttet navn fra London Taxi Company til London EV Company – en forkortelse for Electric Vehicle.
Bilen er ganske tysk på innsiden forresten, 110 kW motoren kommer fra Siemens som også har levert mye annet av det elektriske.
Karosseriet med dører som er festet i hver sin ende er bygd helt i aluminium og har plass til seks passasjerer pluss bagasje og har en innebygd rampe som gjør det enklere å få rullestoler på plass.
Og siden du spør: jo, den nøyer seg fremdeles med 835 centimeter svingdiameter.
Bilen bygges i en helt ny fabrikk nær Coventry, der Geely har investert 400 millioner euro. Kapasiteten er på 20.000 enheter i året.
Noen pris har vi ennå ikke hørt, men kanskje vi får beskjed i Frankfurt (de sier £ 177 per uke for leasing i UK). Men de lover i hvert fall 130 kilometer ren el-rekkevidde og 650 med den rekkeviddeforlengeren bilen leveres med.