-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Møller Bil Oslo Vest:
Salgs- og Markedssjef Audi
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Great Wall Motors
Denne kan komme til Norge neste år
I januar ble det klart at Bilia har inngått importavtale med en av Kinas største produsenter – Great Wall Motors. Deres første modell skal snart i salg, og det ser ut som de har mer å glede seg til neste år.
Ora Funky Cat blir første modell ut fra Great Wall Motors (GWM) på det norske markedet, men selv om bilen har et kuriøst navn er det et dønn seriøst prosjekt som har oppnådd topp resultat i kollisjonstest hos EuroNCAP.
Funky Cat er en kompakt kombikupe som med riktig pris kan bli interessant på det norske markedet hvor en naturlig konkurrent vil være MG4.
Bilen har en batteripakke på 48 kWt og oppgitt rekkevidde på 310 kilometer basert på WLTP-syklusen. Den selges allerede i flere europeiske markeder, deriblant Storbritannia hvor den er priset fra cirka 30.000 pund.
Nå har GWM presentert en ny modell som blir merkets andre i det britiske markedet – en kompakt sedan som foreløpig er uten navn. Den skal i salg fra første kvartal 2024.
Foreløpig er det sparsomt med mål og tekniske data, men produsenten sier den skal komme med både to- og firehjulsdrift. Sistnevnte får en effekt på rundt 400 hestekrefter og maks dreiemoment på 680 newtonmeter – tilstrekkelig for en null til hundre-aks på 4,4 sekunder.
Det antydes en WLTP-rekkevidde på over 300 miles (482,8 km).
GWM omtaler designet som retro-futuristisk. Hos meg går tankene til en tysk sportsbilprodusent når jeg ser fronten mens hekken sender signaler om britisk luksus. Interiøret ser moderne ut, men jeg føler behov for å kjenne på plasten før jeg gjør med opp tanker om kvaliteten.
I UK åpnes det allerede i dag for reservasjon av den nye modellen.