Mercedes-AMG G 63 i Genève
Foto: Automedia©
Mercedes-AMG G 63 i Genève
Foto: Automedia©
Mercedes-AMG G 63 i Genève
Foto: Automedia©
Mercedes-AMG G 63 i Genève
Foto: Automedia©
Mercedes-AMG G 63 i Genève
Foto: Automedia©
Mercedes-AMG G 63 i Genève
Foto: Automedia©
Mercedes-AMG G 63 i Genève
Foto: Automedia©
Mercedes-AMG G 63 i Genève
Foto: Automedia©
Mercedes-AMG G 63 i Genève
Foto: Automedia©
Mercedes-AMG G 63 i Genève
Foto: Automedia©
Mercedes-AMG G 63 i Genève
Foto: Automedia©
Mercedes-AMG G 63 i Genève
Foto: Automedia©
Mercedes-AMG G 63 i Genève
Foto: Automedia©
Mercedes-AMG G 63 i Genève
Foto: Automedia©
Mercedes-AMG G 63

Mercedes-AMG G 63

Mercedes-AMG G 63

Mercedes-AMG G 63

Mercedes-AMG G 63

Mercedes-AMG G 63

Mercedes-AMG G 63

Mercedes-AMG G 63

Mercedes-AMG G 63

Mercedes-AMG G 63

Mercedes-AMG G 63

Mercedes-AMG G 63

Mercedes-AMG G 63

Mercedes-AMG G 63

Mercedes-AMG G 63

Mercedes-AMG G 63

Mercedes-AMG G 63

Mercedes-AMG G 63

Mercedes-AMG G 63

Mercedes-AMG G 63

Mercedes-AMG G 63

Mercedes-AMG G 63

Mercedes-AMG G 63

Mercedes-AMG G 63

Mercedes-AMG G 63

Mercedes-AMG G 63

Mercedes-AMG G 63

Mercedes-AMG G 63

Mercedes-AMG G 63

Mercedes-AMG G 63

Mercedes-AMG G 63

Mercedes-AMG G 63

Mercedes-AMG G 63

Mercedes-AMG G 63

Mercedes-AMG G 63

Mercedes-AMG G 63

Mercedes-AMG G 63

Mercedes-AMG G 63

Mercedes-AMG G 63

Mercedes-AMG G 63

Mercedes-AMG G 63

Mercedes-AMG G 63

Mercedes-AMG G 63

Mercedes-AMG G 63

Mercedes-AMG G 63

Mercedes-AMG G 63

Mercedes-AMG G 63

Mercedes-AMG G 63

Mercedes-AMG G 63

G-Klasse med punch

Mercedes-AMG lanserer den ultimate muskelbilen basert på nye Geländewagen.

Publisert Sist oppdatert

I Detroit avduket Mercedes en ny generasjon G-Klasse, og i Genève skal den potente utgaven fra AMG vises.

Mercedes-AMG G 63 er en klassiker, og det er ingen grunn til at ikke også nykommeren skal blir godt mottatt av tusenvis av entusiaster.

Under panseret sitter den velkjente biturbo V8-eren som i dette tilfellet yter 585 hestekrefter. Maks dreiemoment er 850 Newtonmeter i området 2500-3500 omdreininger.

En 9-trinns girkasse sender kreftene dit de best kan nyttiggjøres – i utgangspunktet går 60 prosent til bakhjulene. Hos forgjengeren var fordelingen 50:50.

Null til hundre på 4,5 sekunder er ganske imponerende for den digre SUV-en, det samme må sies om en toppfart på 220 km/t (240 km/t med AMG driver’s package).

Sylinderdeaktivering er et av elementene som sørger for at forbruket holdes på anstendige (i forhold til vekt og ytelser) 1,32 liter på mila, tilsvarende et CO2-utslipp på 299 gram per kilometer.

I hastigheter under 40 km/t kan lavgir aktiveres når du skal ta deg frem i utfordrende terreng, og Mercedes lover off-road kapasitet som overgår forgjengeren samtidig som komfort på vei er vesentlig forbedret.

AMG Ride Control med adaptiv demping er standard. Dempingen justeres individuelt for hvert enkelt hjul i forhold til kjørestil, underlag og hvilken kjøremodus man har valgt – Comfort, Sport eller Sport+. For kjøring off-road er valgene Sand, Trail eller Rock.

Utdrag av tekniske data:

Tekst

Mercedes-AMG G 63

Motor

4.0-litre V8 twin turbo

Slagvolum

3982 cc

Effekt

430 kW (585 hk) v/ 6.000 o/min.

Dreiemoment

850 Nm v/ 2.500-3.500 o/min.

Drivlinje

AMG Performance 4MATIC AWD med 40:60 fordeling

Girkasse

AMG SPEEDSHIFT TCT 9G

Snittforbruk

1,32 l/mil

CO2-utslipp

299 g/km

Miljøløklasse

F

Egenvekt m/fører

2560 kg

Aks. 0-100 km/t

4,5 sek

Toppfart

220 km/t - 240 km/t (Driver’s package)

Powered by Labrador CMS