-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
AMG jubilerer med spesial på G
Det er alltid en grunn til å feire, AMG gjør det nå med en spesial basert på Geländewagen.
Mercedes-AMG G63 Edition 55 markerer at det er 50 år siden AMG ble startet av de tidligere Mercedes-ingeniørene Hans Werner Aufrecht og Erhard Melcher.
Først var selskapet kun engasjert innen racing, men siden ble tjenestene utvidet til også å omfatte tuning av Mercedes gatebiler.
Noe offisielt samarbeid på bilfronten var det egentlig ikke før rundt 1990 da Mercedes og AMG startet utviklingen av C36 AMG som debuterte tre år senere.
AMG forble Mercedes’ partner på motorsportfronten, og i 2005 overtok like godt Daimler søkke og snøre slik at AMG ble innlemmet i konsernet. Siden har det blitt en rekke potente spesialversjoner, etter hvert under merkenavnet Mercedes-AMG. Nesten 146.000 bare i 2021.
Og det er nettopp en spesialutgave av G63 som nå skal markere 55-årsjubileet. Bilen kan leveres i sort eller hvit spesiallakk. Den debuterte sammen med et annet råskinn vi nylig omtalte.
Den har 22-tommers spesialfelger, svarte dekordetaljer og kromfarget tanklokk – det er vel ikke så mange andre enn den som fyller tanken som ser den detaljen.
Interiøret inkluderer AMG sportsseter kledd med totonet nappaskinn, samt gulvmatter med med rød «Edition 55»-logo, AMG sportsratt og matt karbontrim.
AMG sier ikke noe om ekstra ytelser, så bilen har nok de «ordinære» 585 hestene og dreiemoment på 900 newtonmeter. Null til hundre på 4,5 sekunder og toppfart på 220 km/t for en murstein som dette burde vel dekke behovet.
Edition 55 får et pristillegg på 17.850 euro i Tyskland. Legg det beløpet på toppen av den norske prisen på drøye 2,9 millioner, så har du en viss peiling på hva du må ut med om du skulle få lagt hendene på et av de få eksemplarene som skal bygges.
Ønsker du en enda mer ekstrem G-Klasse kan du jo vente til denne kommer i salg.