-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Ekstrem Geländewagen
Her er det helt umaskerte beviset for at AMG er i ferd med å utvikle en råtass basert på nye G-Klasse.
De som kjøper en G-Klasse gjør det for å få maksimal fremkommelighet – eller for å vise seg frem. Men de som virkelig skal imponere velger versjonen vi her viser de første bildene av – en ny Mercedes-AMG G4X42.
Her snakker vi nemlig fremkommelighet i andre potens – minst.
Forgjengeren debuterte i Genève for fem år siden, og nykommeren får ytelser minst på nivå med denne.
G500 4x4² var basert på en spesialutgave med seks hjul som opprinnelig var utviklet for militære formål, men her har man nok gått mer rett på sak.
Trolig har denne spesialutgaven ligget i planene under hele utviklingen av nye G-Klasse.
Testbilen våre spionfotografer har avslørt har tilsvarende skjermbredderne og portalaksler som forgjengeren. Det samme gjelder bakkeklaringen på nærmere en halv meter.
Vi ser at også at bilen har en anordning på taket – trolig for å legge inn ballast slik at ingeniørene kan teste bilens stabilitetssystem i ekstreme situasjoner med ulikt tyngdepunkt.
Reduksjonsgir og tre diffsperrer – mellom forhjulene, på mellomakselen og på bakakselen – er standard i tillegg til portalakslene som er viktige for den hevede bakkeklaringen.
Motoren kan nok hentes direkte fra en Mercedes-AMG G63, i så fall snakker vi en 4-liters bi-turbo med 580 hester og et dreiemoment på 900 Newtonmeter koblet til en 9-trinns automat.