-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Møller Bil Oslo Vest:
Salgs- og Markedssjef Audi
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Lettere Gallardo
Superleggera pleide å være et varemerke for karosserifabrikken Touring. Hos Lamborghini betyr det derimot bare akkurat det det betyr: Superlett.
Skjønt Super? Gallardo Superlett var ny på Genève-utstillingen og var vel egentlig et lite mysterium. Det var akkurat som om fabrikken ba oss glemme Balboni spesialmodell.
For den var lett. Den var så lett at de måtte ha gjort den så bakhjulsdreven at de kunne ta vekk firehjulsdriften.
Men her dukker altså en firehjulsdrevet Gallardo opp igjen, med Superlett-merket, og masse mer mekanikk enn Balboni, og veier allikevel 40 kg mindre.
I forhold til en vanlig Gallardo – i den grad en Gallardo kan være vanlig – har Superleggera skrelt av 70 kg – man spør seg egentlig om hvor langt ned den kunne kommet dersom denne også hadde holdt seg til bakhjulsdrevet.
Her har vi altså en tysk superbil, bygd rett rundt hjørnet for Ferrari, som har samme hk-tall og dreiemoment som en 458 Italia, men som veier 40 kg mindre enn Maranello-bilen.
Begge bruker store mengder velstrukturert karbonfiber i seter, spoiler, deler av karosseriet, transmisjonstunnelen. Blant annet, men Gallardo har noe Italia ikke har, en vanlig clutch i stedet for den meget tyngre dobbelclutchen til Ferrari.
Men Lamboen sparer vekt andre steder også, titan-bolter holder alu-hjulene på plass, Pirelli-dekkene er spesielt bygget for denne bilen, og man finner lettere komponenter i fjæringen.
De som virkelig kan det, påstår de kjenner forskjell på denne og en vanlig LP 560-4. Men det er vel ikke det som er viktig.
Det som betyr noe er at Lamborghini er Drama og Oppmerksomhet og skikkelig motormusikk. At det er kommet en ny plakat på siden som heter Superleggera, kan umulig gjøre annet enn å krydre en allerede velsmakende rett enda mer.